کد خبر: ۳۵۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ 21 June 2017

هواپیمایی قطر پروازهای بیشتری به مقصد شهرهای ایران برقرار می‌کند

مدیرعامل شرکت قطر ایرویز گفت، مقصد های جدیدی را در ایران به فهرست مقصد های خودمان اضافه خواهیم کرد.
 اکبر الباکر، مدیرعامل شرکت قطر ایرویز احتمال لغو قراردادهای خرید هواپیماهای جدید توسط این شرکت بعد از تحریم های هوایی وضع شده علیه قطر توسط 4 کشور عربی همسایه را رد کرد و گفت این شرکت شروع به انتقال ظرفیت پروازی خود به مقصد های جدید خواهد کرد.

اکبر الباکر در نمایشگاه هوایی پاریس گفت: «ما همچنان به مقداری زمان نیاز داریم، اما خیلی زود پروازها را جابجا خواهیم کرد.» وی افزود، شرکت قطر ایرویز قصد دارد مقصد های پروازی جدیدی نظیر اسکوپیه مقدونیه، لجوبلجانا اسلوونی، سارایوو بوسنی و هرزگوئن و مقصد های جدیدی در ایران را به فهرست مقصد های خود اضافه کند تا از ظرفیت هواپیماهای پهن پیکری که در نتیجه تحریم آزاد شده اند در سایر خطوط بهره ببرد. شرکت قطر ایرویز همچنین به رغم طولانی تر شدن پروازهایش به دلیل بسته شدن حریم هوایی کشورهای منطقه به روی هواپیماهای قطری، قصد دارد در ماه ژانویه پروازهایی به مقصدهای طولانی در آمریکای جنوبی از جمله ریودوژانیروی برزیل و سانتیاگوی شیلی راه اندازی نماید. در حال حاضر پروازها از قطر به مقصد برزیل به دلیل بسته بودن حریم هوایی کشورهای همسایه به روی قطر 2 ساعت طولانی تر از گذشته شده است.

الباکر تاکید کرد، هیچ کشوری حق ندارد حریم هوایی را مسدود کند و اقدام این 4 کشور به منزله نقض «موافقتنامه ترانزیت هوایی» به شمار می رود. وی همچنین از سازمان هوانوردی بین المللی (آیکائو) به دلیل بی عملی ای که در طی دو هفته گذشته در قبال نقض آشکار حقوق بین الملل و قواعد خود ایکائو از خود بروز داده انتقاد کرد. الباکر افزود، این بستن حریم هوایی«یک عمل غیرقانونی بی سابقه» است.