کد خبر: ۳۶۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۱ تير ۱۳۹۶ 02 July 2017

ایست به جاده‌سازی و زمین‌خواری در جنگل ابر

رئیس سازمان محیط زیست گفت: جنگل های ابر در دولت یازدهم جزو مناطق حفاظت شده اعلام شد و روند احداث جاده و زمین خواری در آن به کنترل در آمده است.
معصومه ابتکار اظهار داشت: شورای عالی محیط زیست, برای کاهش تخریب و بهره‌برداری تجاری از جنگل‌های ابر, نظارت بر حفاظت از محیط زیست را افزایش داد, به طوریکه در برنامه ششم توسعه نیز این نظارت و حفاظت در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس سازمان محیط زیست کشور افزود: برای مقابله با آتش سوزی‌ها, برنامه ریزی, تامین و تجهیزات, آموزش و مشارکت مردم و مانورهای دوره‌ای در دستور کار قرار گرفت به نحوی که در سال 95، با ارائه این برنامه‌ها، 67 درصد از میزان آتش‌سوزی‌ها کاهش یافت.
وی تصریح کرد: جنگل ابر در سال 94 با مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد تحت حفاظت قرار گرفت.
وی تاکید کرد: استان گلستان و شهرستان رامیان دارای جاذبه های گردشگری ملی و طبیعی و دارای مناطق بکر و بسیار زیبا است که باید به‌خوبی از آن محافظت شود.
ابتکار گفت: پیشنهاد می‌کنم این مناطق تحت عنوان یکی از مناطق چهارگانه محیط زیست و بخشهایی از آن به عنوان قرق اختصاصی برای ثبت اثر ملی ارائه شود.
رئیس سازمان محیط زیست کشور اظهار داشت: با توجه به وجود گونه‌های حیات وحش آبزی در منطقه گردشگری گل رامیان, به مدیرکل محیط زیست گلستان دستور پی‌گیری این جاذبه برای ثبت به عنوان اثر ملی و طبیعی ارائه شد.
منبع: جام جم