کد خبر: ۳۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۱۳ تير ۱۳۹۶ 04 July 2017

بیستمین اجلاس هیئت عمومی نظام‌مهندسی ساختمان کشور برگزار می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از برگزاری بیستمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور در استان خبر داد.
 ابراهیم مبارک قدم در اولین روز کاری خود پس از انتصاب به سمت مدیرکلی راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی میهمانان ویژه‌ای از شورای مرکزی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور داشت تااز نزدیک با مهندس و مدیری که عملکرد مثبت و مثال‌زدنی در سازمان نظام‌مهندسی آذربایجان‌غربی و گلستان از خود به یادگار گذاشته است دیداری تازه و عرض تبریک داشته باشند.

وی به حضور ۱۶ هزار نفر عضو سازمان نظام‌مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی اشاره کرد و افزود: با توجه به قابلیت سازمان استان و هیئت‌مدیره امیدواریم با تعامل بین اعضای سازمان در جهت رسیدگی به امورات اعضا و کارآفرینی و بسط و گسترش فعالیت‌های مهندسی در چارچوب قانون نظام‌مهندسی قدم‌های خوبی بردارند و این اداره کل نهایت حمایت و تلاش خود را در برگزاری اجلاس سالانه نظام‌مهندسی انجام خواهد داد.

مبارک قدم گفت: برگزاری بیستمین اجلاس سالانهسازمان‌های نظام‌مهندسیاستان‌های کشور در شهرستان ارومیه یکی از افتخارات بزرگی است که شامل این استان شده استو در این زمینه شعار محوریو موضوعات خاصیباید به تلافیدو دهه از اجرای قانون نظام‌مهندسی و تجارب حاصله و همچنین ویرایش نظامات اداری مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بر حفظ شان و منزلت و جایگاه نظام‌مهندسی در برگزاری اجلاس هیئت عمومیکشور تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه این اجلاس حضور مقامات کشوری و استانی و معاونین عمرانی استانداری‌ها، مدیران کل راه و شهرسازی و هیئت‌مدیره سازمان‌های استان را در بر خواهد داشت جا دارد در این مجمع علاوه برموضوعات و چالش‌های نظام‌مهندسی، توانمندی‌های سازمان‌هاینظام‌مهندسی، توانمندی‌های اقتصادی استان نیز در زمینهگردشگری، کشاورزی و صنعت ساختمان و حمل‌ونقل معرفی گردد.

مبارک قدمنقش مجموعه مدیریت استان را در برگزاری این اجلاسمثبت ارزیابی کرد و افزود: در این زمینه مجموعه مدیریت استان، سازمان برنامه و بودجه، شهرداری‌هانهایت همکاری را با این اداره کل داشته باشند تا بتوان به عنوان میزبان و در هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن اجلاس کشوریو برطرف نمودن مسائل و مشکلات استانبرگ زرین دیگری در دفتر خاطرات استان رقم زد.

در ادامه علی‌اکبر رمضانی رئیس دبیرخانه دائمی و دبیر اجرایی بیستمین اجلاس هیئت عمومی گفت:با توجه به اینکه برگزاری این اجلاسبه عنوان بزرگ‌ترین نشست تخصصی مهندسان و مسئولان حوزه ساختمان در سطح ملی به شمار می‌رود در این اجلاس ترازنامه شورای مرکزی، خط مشی عمومی و پیشنهادی شورای مرکزی، ضوابط و مقررات نظام‌نامه‌های پیشنهادی اداری، استخدامی و غیره و نظام‌نامه‌های داخلی تصویب و بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون برنامه‌ریزی و اقدامات گوناگونی انجام شده و نیز در حال انجام است، گفت: با توجه به رویکرد متفاوت این اجلاس تاکنون گروه‌ها و کمیسیون‌های تخصصی و کاری مربوط به اجلاس، جلسات کشوری خود را برگزار کرده‌اند و نتایج آن به دبیرخانه اجلاس ارسال شده است. علاوه بر آنپیگیری بندهای بیانیه پایانی اجلاسکه به تبع ماهیت آن‌ها خیلی از مراجع ذیربط و سازمان استان‌ها را به همکاری می‌طلبد توسط دبیرخانه پیگیری شده و جمع‌بندی گردیده است، گزارش عملکرد استان‌های مختلف که به دبیرخانه ارسال شده جمع‌بندی و آمادهٔ ارائه شده است هدف ما تلاش در راستای اعتلای مهندسی و تأمین اعتماد عمومی است.

دبیر اجرایی بیستمین اجلاس هیئت عمومیسازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه در این اجلاس اعضای هیئت‌مدیره نظام‌مهندسی استان‌ها حضور دارند، گفت: از استانداری‌ها، اعضای کمیسیون عمران مجلس، مقام عالی وزارت، مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها نیز دعوت شده تا در این همایش حضور مؤثری داشته باشند.

بیستمین اجلاس هیئت عمومی و سازمان نظام‌مهندسی ساختمان در تاریخ‌های۲۱ و ۲۲ تیرماه با حضور ۴۰۰نفراز مهندسان سازمان و ۲۰۰ نفر از میهمانان ویژه کشوری و استانی برگزار می‌شود.

منبع: صما