کد خبر: ۳۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۶ 08 July 2017

برگزاری بیستمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ارومیه

بیستمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، ۲۱ و ۲۲ تیرماه در ارومیه برگزار می‌شود.
بیستمین اجلاس هیات‌عمومی سازمان نظام‌مهندسی‌ساختمان کشور، ۲۱ و ۲۲ تیرماه در ارومیه برگزار می‌شود.

این اجلاس که به گفته برگزارکنندگان آن با شرکت ۷۰۰ نفر در مرکز استان آذربایجان‌غربی برگزار خواهد شد علاوه بر بررسی مباحث حوزه نظام مهندسی ساختمان، فرصتی برای شناساندن جاذبه‌های گردشگری آن استان خواهد بود.

اجلاس هیات عمومی سازمان‌نظام مهندسی ساختمان بر اساس قانون و آیین‌نامه هیئت عمومی سازمان نظام‌مهندسی، تیرماه هر سال در یکی از استان‌ها برگزار می‌شود و شورای مرکزی از محل اختیارات خود و از بین متقاضیان استان‌ها و با توجه به شرایط آب و هوایی یک استان را انتخاب می‌کند.

به روال سال های پیش نیز در اجلاس بیستم از استانداری‌ها، اعضای کمیسیون عمران مجلس، مدیران کل راه و شهرسازی نیز دعوت‌شده تا در این همایش حضور مؤثری داشته باشند.

از جمله برنامه های اجلاس سالانه هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان، تصویب تراز و بودجه سازمان ها وفق مواد ۱۰۲ تا ۱۰۷ قانون نظام مهندسی ساختمان است و بررسی ترازنامه شورای مرکزی، خط‌مشی عمومی و پیشنهادی شورای مرکزی، ضوابط و مقررات نظام‌نامه‌های پیشنهادی اداری، استخدامی و غیره مربوط به شورای مرکزی و تصویب نظام‌نامه‌های داخلی از برنامه های پیش بینی شده این اجلاس است.

همچنین نحوه اداره هیئت عمومی، تصویب میزان ورودی و حق عضویت سالانه اعضای نظام‌مهندسی استان‌ها با توجه به موقعیت و امکانات هر استان، نظام‌نامه پیشنهادی شورای مرکزی در خصوص نحوه تشکیل و اداره امور صندوق مشترک نظام‌مهندسی استان‌ها در این نشست تخصصی مهندسان بررسی خواهد شد.

ارائه گزارش سالانه شورای مرکزی، عملکرد نظام‌مهندسی استانی، حصول اطلاع از فعالیت‌ها، وضعیت و مشکلات نظام‌مهندسی استان‌ها و سایر گزارش‌ها و پیشنهاد‌ها مختلف که به‌وسیله دبیرخانه هیئت عمومی یا هریک از نظام‌مهندسی استان‌ها ارائه می‌شود، اتخاذ تصمیم مناسب در مورد تنظیم روابط بین نظام‌مهندسی استان‌ها از لحاظ تبادل تجارب و اطلاعات و نیز همکاری با شهرداری‌ها و مراجع دولتی و عمومی بنا به پیشنهاد دبیرخانه هیئت عمومی و درنهایت بررسی و تصویب سایر ضوابط و مقررات نظام‌نامه‌ها و پیشنهاد‌ها ارائه‌شده از سوی شورای مرکزی یا دبیرخانه هیئت عمومی از برنامه های این اجلاس است.

گفتنی است، اجلاس‌های سالانه همواره به استناد ماده ۱۰۲ تا ۱۰۷ آیین‌نامه اجرایی برگزارشده که در این گزارش عملکرد نظام‌مهندسی استان برگزار و در دل این اجلاس سالانه نیز هر سه سال یک‌بار انتخابات ۲۵ نفر شورای مرکزی رخ می‌دهد.

در بیستمین اجلاس هیات‌عمومی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان، برگزاری نمایشگاه، کارگاه‌های تخصصی و بحث و تبادل نظر راجع به مهمترین مسائل حوزه نظام‌مهندسی‌ساختمان کشور، همچون ترسیم نقشه راهی برای آینده سازمان‌ها و بررسی تغییر قانون نظام‌مهندسی‌ساختمان که هم‌اکنون مورد بحث و بررسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد مجموعه وزارت راه و شهرسازی است نیز از جمله مباحثی است که در بیستمین اجلاس در مورد آن بحث و تبادل نظر انجام می‌گیرد.