کد خبر: ۳۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۶ 09 July 2017

سمینار «متریال: رفتار و فرم»

سمینار متریال: رفتار و فرم، سه شنبه بیستم تیرماه با هدف آشنایی جامعه معماری و سازندگان مسکن و ساختمان با متریال‌ها و تکنولوژی‌های ساخت، در سالن همایش‌های شماره یک نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.
سمینار متریال: رفتار و فرم، سه شنبه بیستم تیرماه از ساعت ۱۳ تا ۱۶ در سالن همایش‌های شماره یک نمایشگاه بین‌المللی تهران با هدف آشنایی بیشتر جامعه­ معماری و سازندگان مسکن و ساختمان با متریال­های پرکاربرد و تکنولوژی­های ساخت مرتبط با آن­ها، برگزار می‌شود.

ایران، چهارمین کشور دارای معادن متنوع سنگ در جهان است و سنگ از پرکاربردترین متریال­های ساختمانی در ایران به شمار می­رود. بابک بهرامی، دبیر سمینار با بیان مطلب فوق افزود: توسعه­ روش­‌های بهره‌­برداری، فرآوری و پرداخت سنگ و همچنین تعهد همگانی نسبت به حفظ محیط­‌‌زیست، لزوم مطالعه و بازنگری در این متریال سبز را دوچندان می­کند. از این رو هم‌اندیشی و فراهم نمودن امکان گفت‌وگو بین فعالان صنعت سنگ و جامعه­ معماری کشور می­‌تواند به استفاده­ی مطلوب از متریال سنگ در صنعت ساختمان بینجامد.

بهرامی ابراز امیدواری کرد: با آشنایی معماران با روش­ها و تکنولوژی­‌های جدید صنعت سنگ، شاهد خلق آثار معماری فاخری در ایران و جهان باشیم. چرا که جنبه­‌های زیباشناسانه و امکان حجم‌­دهی و فرم­دهی به سنگ، امکان تحقّق ایده­ها و آفرینشگری را به معماران هنرمند می­دهد.

دبیر سمینار افزود: در همین راستا انجمن سنگ ایران، مؤسسه فرهنگی روشان روز و کانون معماران معاصر در نظر دارند سمینار «متریال: رفتار و فرم» را با هدف آشنایی بیشتر جامعه­ معماری و سازندگان مسکن و ساختمان با متریال­‌های پرکاربرد و تکنولوژی­‌های ساخت مرتبط با آن­ها را با حضور اساتید دانشگاه، فعّالان صنعت ساختمان، هنرمندان صنایع‌دستی و دانشجویان رشته‌های مربوطه و به عنوان رخداد جنبی نهمین نمایشگاه بین­‌المللی سنگ­‌های تزئینی، معدن، ماشین­‌آلات و تجهیزات مربوطه برگزار کنند.

بهرامی با دعوت از کلیه علاقمندان برای شرکت در سمینار «متریال: رفتار و فرم» گفت: این سمینار روز سه ­شنبه ۲۰ تیرماه ۹۶ از ساعت ۱۳ الی ۱۶ در محل سالن همایش‌­های شماره یک شرکت نمایشگاه­‌های بین­‌المللی تهران برگزار می­‌شود. شرکت در این سمینار برای عموم آزاد است.