کد خبر: ۳۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۲۰ تير ۱۳۹۶ 11 July 2017

نخستین نشست «ایران‌شهر» در مشهد

نشست اول از سلسله نشست‌های استانی ایران شهر مشهد با موضوع پرسش و آموختن از خرد ایران شهری در موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود.

نشست اول از سلسله نشست‌های بازخوانی مفهوم ایران‌شهر در استان خراسان رضوی و در شهر مقدس مشهد با حضور دکتر سید جواد طباطبایی بعنوان سخران و دکتر محمد حسین پاپلی یزدی بعنوان عضو پانل روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه از ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.

 علاقمندان  می‌توانند بصورت رایگان در این نشست به آدرس شهر مقدس مشهد،  بلوار سرافرازان، سالن اجتماعات موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری شرکت نمایند .

گفتنی است دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، با اندیشه ایران شهری از ابتدای دولت یازدهم کار خود را در وزارت راه و شهرسازی شروع کرد. این اندیشه تلاش دارد تا ایران را با تاریخ و گذشته پرباری که داشته پیوند دهد و باردیگر، توان و قدرت، فرهنگ و تمدن ایران را به دنیا معرفی کند.

پیش‌تر وزیر راه و شهرسازی در بیان اندیشه‌های خود درباره ایران‌شهری گفته بود: اگر بخواهیم برای آینده ایران چشم‌اندازی داشته باشیم این چشم انداز باید ریشه‌ای عمیق در تاریخ و فرهنگ ایران‌زمین، ارتباطی ساختاری با آیین اسلام و قدرت سازگاری با شرایط روز زندگی داشته باشد. من پیوند این سه عنصر بنیادین را در اندیشه ایران‌شهری جستجو می‌کنم و معتقدم مفهوم «نه شرقی نه غربی» در این اندیشه می‌تواند تجلی پیدا کند. این اندیشه نظام معرفتی‌ای است که به مردم ایران‌زمین تعلق دارد، نه سوسیالیست‌ها و غربی‌ها و اروپایی‌ها. اندیشه ایران‌شهری به ما تعلق دارد و همین موضوع است که سبب می‌شود ما به میراثمان حس تعلق داشته باشیم؛ موجب همبستگی اجتماعی می‌شود و مایه‌ آن می‌شود که چاره‌ای برای پدیده ازجاکندگی اجتماعی پیدا کنیم.