کد خبر: ۳۶۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۲۵ تير ۱۳۹۶ 16 July 2017

نصب لوازم کاهنده آب در ساختمان‌ها الزامی می‌شود

مدیر دفتر مدیریت مصرف آبفای استان تهران گفت: با همکاری مرکز تحقیقات ساختمان و نظام مهندسی برای اصلاح مبحث ساختمان اقدام کردیم تا مصرف آب کنترل شود که این کار انجام شد.
سازندگان که برای گرفتن پروانه به شهرداری مراجعه می‌کنند باید به نظام مهندسی برای انتخاب مهندس ناظر تاسیسات نیز مراجعه کنند تا تاسیسات آب و لوازم کاهنده در ساختمان نصب شود در غیر این صورت شرکت آبفا به آن‌ها انشعاب نمی‌دهد.

وی درباره کولرهای آبی گفت: همزمان با فصل گرما و روشن شدن کولرهای آبی در پیک مصرف، مصرف کولرها نیز به سایر مصارف اضافه می‌شود به طور مثال در شهر تهران یک کولر آبی اگر ۲۰ ساعت کار کند ۱۵۰ لیتر به ازای هر کولر ۶ هزار، آب مصرف می‌شود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف آبفای استان تهران افزود: در شهر تهران ۳ میلیون کولر آبی وجود دارد که مصرف آن‌ها روزانه به ۴۵۰ میلیون لیتر بالغ می‌شود و اگر میزان مصرف را محاسبه کنیم در پیک مصرف آب رقم زیادی به مصرف اضافه می‌شود.

یونسلو به شهروندان تهرانی توصیه کرد: به نشتی کولر توجه کنند و برای کم شدن مصرف آب برای کولرهای خود سایبان تهیه کنند.

وی گفت: در مدیریت مصرف بعد نگرشی آن این است که آب مایعی است که باید برای آیندگان هم در نظر گرفت و از بعد تجهیزات و استفاده از تکنیک‌های کاهش مصرف نیز باید به کشورهایی که در این زمینه موفق بوده اند و الگوی مصرف خود را به کمتر از نصف مصرف ما کاهش دادند توجه کنیم.

استفاده از شیرهای اهرمی 40 درصد مصرف آب را کاهش می‌دهد

یونسلو افزود: استفاده از شیرهای اهرمی می‌تواند ۳۰ تا ۴۰ درصد مصرف آب را کاهش دهد و در سردوش‌های معمولی حمام در هر دقیقه ۲۰ لیتر آب مصرف می‌شود در حالی که با استفاده از سردوش‌های کاهنده مصرف به ۶ لیتر می‌رسد یعنی ۱۴۰ لیتر صرفه جویی می‌شود.

وی درباره فلاش تانک‌ها نیز گفت: از فلاش تانک‌های دو مرحله‌ای که ۳ لیتری و ۶ لیتری است بنابر نیاز استفاده شود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف آبفای استان تهران افزود: از سرشیرها می‌توان در همه شیرهای نصب شده در منزل استفاده کرد که ۵۰ درصد مصرف را کاهش می‌دهد.

یونسلو گفت: همچنین شیرهای چشمی در اماکن عمومی از نظر بهداشت و صرفه جویی بهتر است و مصرف را ۵۰ درصد آب را کاهش می‌دهد.
منبع: مهر