کد خبر: ۳۶۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۱ - ۲۶ تير ۱۳۹۶ 17 July 2017

تامین مسکن برای 280 خانوار دارای دو فرزند معلول در خوزستان

در طرح تامین مسکن برای خانواده‌های دارای دو فرزند معلول و بیشتر که اواخر سال 94 و اوایل سال 95 آغاز شد برای بیش از 280 خانوار دارای دو فرزند معلول و بیشتر مسکن تامین شد.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی خوزستان گفت: در طرح تامین مسکن برای خانواده‌های دارای دو فرزند معلول و بیشتر که اواخر سال 94 و اوایل سال 95 آغاز شد برای بیش از 280 خانوار دارای دو فرزند معلول و بیشتر مسکن تامین شد.

، مهران کریمیان  اظهار کرد: بهزیستی برنامه‌ها و طرح‌هایی برای وضع مسکن خانوارهای تحت پوشش خود دارد اما در بحث مسکن این خانوارها بهزیستی در ساخت و ساز دخالت نمی‌کند بلکه تنها کارهای تسهیل‌گری را انجام می‌دهد تا بتواند برای خانوارهای تحت پوشش خود بحث تامین مسکن را انجام دهد.

وی تصریح کرد:‌ در طرح تامین مسکن برای خانواده‌های دارای دو فرزند معلول و بیشتر که اواخر سال 94 و اوایل سال 95 آغاز شد برای بیش از 280 خانوار دارای دو فرزند معلول و بیشتر مسکن تامین شد. در بحث مسکن شهری 36 مورد خرید خانه برای این خانواده‌ها انجام شد. همچنین با مشارکت بنیاد مستضعفان 45 خانه برای خانوارهای روستایی دارای این شرایط احداث شد.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی خوزستان ادامه داد: در راستای این طرح در بحث مسکن شهری 30 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به خانواده‌های دارای دو فرزند معلول و بیشتر پرداخت می‌شود که از این رقم 10 میلیون تومان توسط بهزیستی، ‌15 میلیون تومان توسط بنیاد مستضعفان و 5 میلیون تومان توسط خیریه مسکن‌ساز پرداخت می‌شود.

کریمیان افزود: همچنین در بحث مسکن روستایی برای این خانوارها 18 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض توسط بهزیستی، ‌بنیاد مستضعفان و خیریه مسکن‌ساز پرداخت می‌شود. برای سایر خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی برای بحث مسکن تا سقف 10 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، همچنین در این نشست محمدرضا عباسی، معاون اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خوزستان، در پاسخ به انتقادات نسبت به فرآیند فرزندخواندگی اظهار کرد:‌ در خصوص فرزندخواندگی، آینده کودک برای ما بسیار حائز اهمیت است. این‌که این کودک به چه کسی سپرده می‌شود و آینده کودک، در دستورالعمل‌های این بخش لحاظ شده است.

وی ادامه داد: در دشواری فرآیند فرزندخواندگی، ‌این دستورالعمل‌ها از یک سو و از سوی دیگر بیشتر بودن تقاضا برای فرزندخواندگی نسبت به عرضه، مزید بر علت شده است. در مرکز شیرخوارگاه بهزیستی خوزستان حدود 20 کودک وجود دارد که البته برخی از این کودکان را نیز به علت احکام قضایی نمی‌توان به خانواده‌ها واگذار کرد اما برای همین تعداد کودکان بیش از 300 مورد تقاضای فرزندخواندگی دریافت کرده‌ایم؛ بنابراین به‌راحتی و به‌سرعت نمی‌توان به افرادی که درخواست فرزندخواندگی دارند، کودک واگذار کرد.

به گزارش ایسنا، غلامعلی جعفری معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی خوزستان، نیز در این نشست اظهار کرد: در بحث کاشت حلزون در حدود چهار سال گذشته با پیگیری‌های بسیار خوبی که انجام شد، خوزستان جزو پنج استانی شد که کاشت حلزون برای خود و استان‌های همجوار انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: به‌طور میانگین سالیانه سهمیه پروتز برای 100 نفر در بحث کاشت حلزون توسط کمیته ارزی وزارت بهداشت در اختیار مرکز کاشت حلزون ما قرار می‌گیرد. هزینه کاشت حلزون در طرح غربالگری ناشنوایی 6 میلیون تومان است که برای کلیه خانواده‌ها چه خانواده‌هایی که از توانایی برخوردارند و چه خانواده‌هایی که فاقد توان مالی برای پرداخت این مبلغ هستند، سه میلیون تومان از کل هزینه کاشت حلزون توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی خوزستان ادامه داد: ‌برای خانواده‌هایی که توانایی پرداخت همین سهمیه سه میلیون تومانی را ندارند، یک موسسه خیریه تعیین‌شده که با همکاری مرکز کاشت حلزون سهم خانواده‌ها از هزینه کاشت حلزون را پرداخت می‌کند.

جعفری عنوان کرد: ‌در خوزستان به ابتکار اداره‌کل بهزیستی برای کودکی که کاشت حلزون انجام می‌دهد، از 6 ماه قبل از عمل تا حدود 1.5  سال پس از عمل کاشت حلزون دوره‌های تربیت شنیداری، گفتاردرمانی، ‌آماده‌سازی و خدمات توانبخشی به صورت فشرده ارایه می‌شود. در سایر استان‌ها این خدمات توسط تیم‌های تخصصی آزاد ارایه می‌شود.

وی ادامه داد: در خوزستان بابت این خدمات، بهزیستی برای هر فردی که کاشت حلزون انجام داده، ماهیانه 360 هزار تومان یارانه به مرکز توانبخشی تبسم پرداخت می‌کند تا این مرکز این خدمات را به طور رایگان به متقاضیان ارایه دهد. همچنین سمعک ویژه قبل از کاشت به صورت رایگان توسط بهزیستی ارایه می‌شود.

منبع: ایسنا
ساحل آرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
0
0
معلولان و خانواده آن‌ها نیاز به کمک و توجه بیشتر مسئولان دارند تا رنجی از رنج‌هایشان کم شود.