کد خبر: ۳۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ 26 July 2017

اجازه نخواهیم داد در حق مهندسان کوتاهی شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشوربا بیان اینکه هزینه خدمات مهندسی در عرصه های طراحی، نظارت و اجرا کمتر از سه درصد هزینه‌های ساخت است، گفت: اجازه نخواهیم داد که نهادهایی اعم از دولتی و غیردولتی از حضور مهندسان در ساخت و ساز عدول کنند و با تمام قدرت برخورد خواهیم کرد.

فرج الله رجبی در کنفرانس نقش مهندسی مکانیک در ساخت و سازهای شهری اظهار کرد: امروز مساله ما ظرفیت و سهمیه اشتغال نیست بلکه باید در جهت اجرای آیین نامه ها و ارتقای کیفیت ساخت گام‌های اساسی برداریم. حتی باید مساله ریزگردها را با نگاه مهندسی حل کنیم.

رجبی افزود: معتقدم در امر مدیریت هم نیاز به حضور مهندسان داریم. ۴.۵ میلیون مسکن خالی داریم که ساخته شده اما مسوولان نتوانسته اند بین عرضه و تقاضا تعادل ایجاد کنند.

رییس شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان با اشاره به اینکه در دهه ۶۰ کشور با نفت هفت دلاری اداره می شد، خاطرنشان کرد: در آن زمان به این دلیل کشور به نحو احسن اداره می شد که بیشتر کابینه از مهندسان تشکیل شده بود.

وی گفت: یکی ار ارکان کیفیت زندگی در شهرها نگاه مهندسی نه تنها به ساخت و ساز که به حوزه مدیریت شهری است.

رجبی با بیان اینکه هزینه خدمات مهندسی در عرصه های طراحی، نظارت و اجرا کمتر از سه درصد هزینه های ساخت است، تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد که نهادهایی اعم از دولتی و غیردولتی از حضور مهندسان در ساخت و ساز عدول کنند و با تمام قدرت برخورد خواهیم کرد.
منبع: صما