کد خبر: ۳۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ 21 August 2017

آورده متقاضیان مسکن مهر مطابق قانون علی‌الحساب است/اولتیماتوم آخر به هسا

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران با اعلام اینکه آورده متقاضیان مسکن مهر براساس قانون علی‌الحساب است، گفت: جلسات متعددی را با هسا برای تعیین تکلیف ۵۰ هزار واحد مسکن مهر برگزار کرده‌ و اولتیماتوم آخر را به این شرکت داده‌ایم.
 محسن نریمان در نشست خبری مبنی بر آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر هسا در شهرهای جدید اظهار کرد: شرکت هسا با سایر پیمانکاران فرقی ندارد و طبق قانون برای حل مشکل آنها در پروژه‌های مسکن مهر به آنها فرصت دادیم. در این رابطه خیلی کمک کردیم تا 50 هزار واحد در دست ساخت این شرکت تکمیل شود.

وی با بیان اینکه در بعضی جاها از جمله هشتگرد و پرند پروژه‌های مسکن مهر هسا دچار مشکل است افزود: به هسا کمک می‌کنیم تا پروژه‌ها را تمام کند اما چنانچه این شرکت نتواند به تعهدات خود عمل کند به نفع متقاضیان وارد عمل می‌شویم و طبق قانون برخورد می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران ادامه داد: اولتیماتوم آخر را به هسا داده‌ایم که در صورت عدم پایبندی به تعهدات طبق قانون پروژه را با اعمال جریمه از آنها می‌گیریم و آن را تحویل پیمانکار دیگری می‌دهیم.

نریمان با اشاره به اینکه مشکل حدود 2 هزار واحد مسکن مهر هسای پرند با واگذاری به یک پیمانکار دیگر در حال حل شدن است، یادآور شد: مهمترین مشکل هسا در این پروژه‌ها این است که آنها ساخت واحدها را به پیمانکارهای دست دوم واگذار کرده‌اند که تا 2 ماه آینده فرصت دارند مشکلات واحدهای مسکن مهر را برطرف کنند.

وی همچنین در پاسخ مبنی بر اینکه با توجه به افزایش سقف تسهیلات مهر از 30 میلیون تومان به 40 میلیون تومان متقاضیان بیش از سقف‌های تعیین شده آورده را واریز کرده‌اند، این آورده چگونه به متقاضیان پرداخت می‌شود، اظهار کرد: قیمت نهایی پروژه‌های مسکن مهر پس از پایان کار اعلام می‌شود و آورده متقاضیان تا امروز همگی علی‌الحساب بوده است.

نریمان با بیان اینکه محاسبه آورده متقاضیان براساس قراردادهای قبلی (دولت قبل) اعمال می‌شود گفت: افزایش سقف وام از 25 به 30 و 30 به 40 میلیون تومان به 100 هزار واحد مسکن مهر تعلق گرفته است.