کد خبر: ۳۷۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ 23 August 2017

ضرورت توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه هوایی

دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی گفت: توانمندسازی بنگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه هوایی برای کسب استانداردهای لازم، از اهداف ما در این ستاد است.

منوچهر منطقی با بیان به اینکه یکی از اقدامات ستاد در سال ۹۵ برگزاری دوره‌های آموزشی استانداردسازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان بود، بیان کرد: ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی برای اجرایی شدن این هدف، در اولین گام دوره‌های آموزشی استانداردسازی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری شرکت توف‌نورد ایران - آلمان و با نظارت سازمان هواپیمایی کشور آغاز کرد.

وی افزود: در واقع مهم‌ترین چالشی که در مسیر ورود به بازارهای هدف برای محصولات هوایی وجود دارد، عبور از فرآیندهای مرتبط با استانداردسازی محصولات هوایی است که از مهم‌ترین زیرساخت‌های این کسب ‌و کار محسوب می‌شود.

دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین عنوان کرد: «حاکمیت بیش از پیش قوانین، مقررات و استانداردهای بین‌المللی»، «پیچیدگی رویه‌های ارزیابی انطباق با استانداردها»، «دانش فنی مورد نیاز در این زمینه» و «هزینه‌های بالای این کار برای طراحان و تولیدکنندگان»، مانع بزرگی بر سر راه محصولات دانش‌بنیان هوایی کشور برای اخذ گواهینامه‌های معتبر بین‌المللی و ورود به بازارهای جهانی است.
منبع: مهر