کد خبر: ۳۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ 29 August 2017

بنی‌تمیم: خوزستان سهم عمده‌ای در موفقیت کشتی ایران دارد

نایب‌رییس فدراسیون کشتی گفت: جایگاه کشتی خوزستان در کشور مشخص است و سهم عمده‌ای در کسب موفقیت‌های این رشته داشته است.
حمید بنی‌تمیم در مجمع سالانه هیات کشتی استان که(دوشنبه) در محل اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: جایگاه کشتی استان خوزستان در کشور مشخص است و سهم عمده‌ای در کسب موفقیت‌ها داشته است.

وی ادامه داد: در سال 95 – 96 در تمام رده‌های سنی رقابت‌های قهرمانی کشتی آزاد و فرنگی آسیا عنوان قهرمانی را به دست آوردیم. همچنین در جوانان جهان تیم کشتی فرنگی ایران قهرمان شد و تیم آزاد نیز جایگاه سوم را کسب کرد. در مسابقات بزرگسالان فرنگی جهان هم با کسب سه مدال برنز، عنوان نایب‌قهرمانی را به دست آوردیم که کشتی خوزستان نیز سهم عمده‌ای در کسب این موفقیت‌ها داشت و من به مربیان سازنده این استان و سایر کسانی که در این زمینه زحمت کشیدند، تبریک می‌گویم و از آن ها قدردانی می‌کنم.

نایب‌رییس فدراسیون کشتی گفت: همچنین در بخش کشتی بانوان آماده پذیرش هرگونه میزبانی از سوی استان خوزستان هستیم و در این راستا کمک می‌کنیم. در شش ماه دوم سال که شرایط آب و هوایی در این‌جا مناسب است، فکر نمی‌کنم برای برگزاری میزبانی‌های بخش بانوان مشکلی وجود داشته باشد.

وی در ادامه در خصوص حبیب‌الله اخلاقی، قهرمان سابق تیم‌ملی نیز عنوان کرد: به حضور اخلاقی که چهره ورزشی، با اخلاق و دانشگاهی است، افتخار می‌کنم و فکر می‌کنم کمترین حق او این بود که مسئول انستیتو بین‌الملل فدراسیون شود و مطمئن باشید او و امثال او را در جایگاه‌های بالاتر هم خواهیم دید. ما معتقدیم که ورزشکارانی همچون سعید عبدولی که تأثیرگذار هستند باید جایگاهی بالاتر از این داشته باشند.

بنی‌تمیم با اشاره به مشکلات معیشتی قهرمانان، خاطرنشان‌کرد: طرحی که مجلس برای استخدام ورزشکاران قهرمان داده است، خیلی محدود و شامل نفرات اول تا سوم رقابت‌های المپیک، بازی‌های آسیایی و جهان است. فدراسیون نیز در حد بضاعت خود به قهرمانان تیم‌ملی، حقوق ماهیانه‌ای که مبلغ آن ناچیز است، پرداخت می‌کند.

وی گفت: همه باهم و به دور از هرگونه حب و بغض باید برای سرعت بخشیدن به چرخ کشتی خوزستان که به خوبی نیز می‌چرخد، کمک کنیم.

نایب‌رییس فدراسیون کشتی در پایان عنوان کرد: جا دارد از رییس هیات کشتی شهرستان بهبهان که درخواست برگزاری اردوی تیم‌ملی کشتی فرنگی را در این شهرستان داشت، قدردانی کنم و باید بگویم هر زمان که شرایط فراهم شد، یکی از اردوهای تیم‌ملی در این شهرستان می شود.


منبع: ایسنا