کد خبر: ۳۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ 05 September 2017

شهردار منتخب باید در شهرداری اهواز انقلاب ایجاد کند

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرداری اهواز در دوره پیشین در هیچ حوزه‌ای نمره قابل قبولی نگرفت، گفت: اگر آقای کتانباف می‌خواهد در شهرداری اهواز موفق باشد، باید انقلابی در شهرداری ایجاد کند و شهرداری را تکان دهد.
جواد کاظم‌نسب الباجی  با بیان اینکه آقای کتانباف شهردار منتخب اهواز، سابقه خوبی در مجموعه شهرداری داشته است، اظهار کرد: از آقای کتانباف می‌خواهیم میان اعضای شورای شهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی اهواز و نمایندگان خبرگان رهبری، نخبگان و افراد با تجربه و اطلاعات خوب در حوزه شهری، وحدت و همدلی ایجاد کند.
 
وی ادامه داد: همچنین از شهردار محترم می‌خواهیم مشاوران خوب و قدری در اختیار بگیرد و معاونان کارآزموده‌ای داشته باشد و تحت تأثیر هیچ فرد یا جریانی قرار نگیرد و در بحث انتصابات، تنها افرادی که می‌توانند تأثیر مستقیمی در بهبود وضعیت شهر داشته باشند را به کار بگیرند.
 
نماینده اهواز در خانه ملت تصریح کرد: اهواز شهری است که نیاز به کار، تلاش و همت زیادی دارد. وضعیت اهواز با وضعیت سایر کلانشهرها و حتی شهرهای دیگر کشور متفاوت است. عوامل زیادی در اهواز وجود دارد که موجب می‌شود مردم نجیب آن، آسایش و راحتی نداشته باشد و به نوعی حالت عصبی به آن‌ها دست می‌دهد.
 
کاظم‌نسب الباجی ادامه داد: گرمای هوا، بالا بودن میزان آلایندگی در هوا، نرخ بالای بیکاری و همگام نبودن روابط اداری برخی دستگاه‌ها و سازمان‌ها با مردم از عوامل بروز این وضعیت هستند. بنابراین مردم واقعاً خسته شدند و انتظار دارند فردی روی کار بیاید که به آنها روحیه و امیدواری بدهد و امکانات لازم را در سطح شهر ارائه کند.
 
وی با بیان اینکه اهواز فاقد امکانات تفریحی، رفاهی و فرهنگی است، عنوان کرد: واقعاً معاونت فرهنگی شهرداری چه اقدامی تاکنون انجام داده است؟ معاونت‌های دیگر شهرداری چطور؟ شهرداری اهواز در دوره قبلی در هیچکدام از حوزه‌ها نمره قابل قبولی نگرفت.
 
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای مثال پروژه قطار شهری اهواز، نزدیک به هفت ماه حقوق کارگران خود را پرداخت نکرده و پروژه خوابیده است. وضعیت فضای سبز در سطح شهر، وضعیت ورودی‌های شهر، ناوگان اتوبوسرانی مستهلک و همچنین اوضاع اسفناک خدمات شهری کاملا مشهود است و مردم می‌بینند.
 
کاظم‌نسب الباجی افزود: بنابراین در چه حوزه‌ای شهرداری اهواز می‌تواند نمره قابل قبولی بگیرد؟ متأسفانه با روال اداری بسیار ناشایستی که وجود دارد، سرمایه‌گذارانی را که می‌خواهند در شهر سرمایه‌گذاری کنند، فراری می‌دهند.
 
وی اظهار کرد: اگر آقای کتانباف می‌خواهد در شهرداری اهواز موفق باشد، باید انقلابی در شهرداری ایجاد کند و شهرداری را تکان دهد و افرادی که سال‌های سال در این مجموعه نشسته‌اند و با حیثیت مردم بازی می‌کنند نباید در این مجموعه جایی داشته باشند.
 
نماینده اهواز در خانه ملت ادامه داد: در دوره پیشین شهرداری به جای تخصص و شایسته‌سالاری بحث ارتباطات بود که عمل می‌کرد. در آن دوره بین شهرداری و شورا نیز ارتباط منسجمی وجود نداشت و متأسفانه حاکم بودن روابط در مجموعه شهرداری موجب می‌شد که کارها به صورت ناقص انجام شود.
 
کاظم‌نسب الباجی عنوان کرد: شهردار منتخب اهواز در اولین اقدام خود باید بین دستگاه‌های خدماتی شامل آب و فاضلاب، برق، گاز، و شهرداری ارتباط برقرار کند و بین این دستگاه‌ها برای بررسی و نیازسنجی ارائه خدمات به مردم همفکری صورت بگیرد تا در بحث خدمات‌رسانی این دستگاه‌ها با هم هماهنگ باشند.
 
وی ادامه داد: متأسفانه نظمی در شهر اهواز وجود ندارد. نه در امور خدماتی و نه در امور رفاهی هیچ نظمی در اهواز نمی‌بینم و عدم هماهنگی بین این دستگاه‌ها یکی از علل اصلی بروز این وضعیت است زیرا یک دستگاه بدون هماهنگی با سایر دستگاه‌های خدماتی اقدام به حفاری می‌کند و بعد هم مردم از این عدم هماهنگی عذاب می‌بینند.
 
منبع: ایسنا