کد خبر: ۳۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ 06 September 2017

بحران آب ایذه در تابستان مشکل‌ساز شد

مدیرکل بحران استانداری خوزستان با بیان اینکه بحران آب ایذه در تابستان مشکل‌ساز شد و می‌توانست مسائل امنیتی به وجود آورد گفت: کارهای کارشناسی نشده در شهرستان ایذه باعث ایجاد معضل شده است.

 کیومرث حاجی‌زاده در جلسه عمرانی شهرستان ایذه که سه شنبه شب در سالن جلسات فرمانداری به پایان رسید با اشاره به مشکلات موجود در این شهرستان و جلساتی که در این راستا صورت گرفت اظهار کرد: اگر جلسات زیادی در رابطه با مشکل آب شهرستان ایذه انجام نمی‌شد تابستان امسال مشکل زیادی به وجود می‌آمد که می توانست بحران‌های امنیتی به وجود آورد.

وی با بیان اینکه برای کاستن از مشکلات آب شهرستان ایذه دو حلقه چاه وارد مدار شد افزود: در این رابطه 2 چاه دیگر نیز وارد مدار خواهد شد.

مدیرکل بحران استانداری خوزستان با بیان اینکه در حوزه برق شهرستان ایذه نیز اقدامات خوبی انجام شد تصریح کرد: مشکلات در شبکه توزیع دانسته شد ولی با اقداماتی که صورت گرفت یک مشکل اساسی که در تابستان وجود داشت حل شد و خط دهدز نیز انجام شد.

حاجی‌زاده با اشاره به وجود کانال‌های سیل بر اطارف شهر و خطراتی که می‌تواند در فصول بارندگی داشته باشد خاطرنشان کرد: متاسفانه در بازدیدی که از این کانال‌ها صورت گرفت وضعیت ناخوشایند آنها خودنمایی کرد و این در حالی است که شهرستان متمدن ایذه که از نظر خوش آب و هوایی در جایگاه بالایی قرار دارد شایسته این مشکلات نیست.

وی با تاکید بر اینکه لازم است مسؤولان شهرستان ایذه باید با پشتکار و توجه بیشتر به وظایف خود عمل کنند گفت: متاسفانه بسیاری از پل‌ها و راه آب‌های ایذه دچار رسوبات و زباله است و مسیر آن بسته شده و اگر این بحران حل نشود در فصل بارندگی قسمت‌های زیادی از این شهر با مشکل مواجه می‌شود.

*سیلاب چند روستای ایذه را تهدید می‌کند

حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه با کمترین هزینه‌ها می شود بسیاری از مشکلات را برطرف کرد افزود: در روستای ناشلیل خانه‌ها در مسیرهای سیلابی ساخته شد و این باعث می‌شود که در روزهای بارانی و سیلاب‌ها مشکلات خودنمایی کند.

وی با بیان اینکه در هر شهرستان چندین روستا در معرض سیلاب است ادامه داد: انتظار می رود متولیان و مسؤولان شهرستان‌ها روی طرح‌های هادی نظارت بیشتری داشته باشند.

حاجی‌زاده اضافه کرد: به منظور تامین امنیت برای خانه‌های ساخته شده در مسیر سیلاب‌ها  باید 10 برابر از هزینه احداث منازل هزینه شود.

وی با بیان اینکه کارهای کارشناسی نشده در شهرستان ایذه باعث ایجاد معضل شده است افزود: عدم سامان‌دهی سیل بر روستای کوهشور و عدم تامین حق‌آبه تالاب‌های شهرستان از طریق این کانال‌ها به وضوح پیدا است و برای انجام این کار باید با تشکیل کمیته‌هایی کارشناسی صورت گیرد.

حاجی‌زاده بیان کرد: پس از سرداران و نام‌آوران و قدمت ایذه، تالاب معرف دیگر شهر ایذه است ولی متاسفانه خشکی و نابودی شهم تالاب میانگرران شده است و از این‌رو باید با تامین حریم آن برای حفظ تلاش کرد که متولیان باید به این مساله توجه جدی داشته باشند.

* دهدز در کنار دو دریاچه مهم کشور مورد کم‌لطفی قرار گرفت

این مدیرکل با تاکید بر اینکه در رابطه با تامین آب دهدز اقدامات مناسبی صورت گرفت گفت: دهدز در کنار دو دریاچه مهم کشور مورد کم لطفی قرار گرفت، بسیاری از روستاهای آن در آستانه رانش قرار دارد و بر این اساس جلسه ستاد بحران در این شهر تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای تامین آب مورد نیاز دهدز از طریق چاه آب شرکت نفت موقتا اقداماتی انجام شد و در کنار آن نیز آبرسانی با تانکر صورت گرفت.

حاجی زاده با بیان اینکه در مساله تامین آب دهدز یک اقدام جدی انجام شد بیان کرد: این شهر در طرح آبرسانی به شمال و شرق خوزستان قرار نداشت و با تلاش‌هایی که انجام شد این شهر نیز در برنامه قرار گرفت.

وی در پایان با تاکید بر راه‌‌اندازی پایگاه هلال‌احمر در دهدز تصریح کرد: در کنار هلال‌احمر کار احداث راهدارخانه انجام شود و کمک‌های مناسبی به آن صورت گیرد.


منبع: فارس