کد خبر: ۳۷۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ 06 September 2017

بیشترین مشکلات ایذه در حوزه آب و برق است

فرماندار ایذه با بیان اینکه بیشترین مشکلات ایذه در حوزه آب و برق است گفت: وضعیت آب ایذه اکنون در حالت بحرانی است.

محسن بیرانوند سه شنبه شب در جلسه‌ای که با حضور معاونان عمرانی استانداری خوزستان در سالن جلسات فرمانداری ایذه برگزار شد با بیان اینکه حضور مسؤولان عمرانی در شهرستان‌ها را باید به فال نیک گرفت اظهار کرد: بدون شک این حضور باعث ایجاد امید در مردم به دلیل نشان از توسعه منطقه خواهد بود و این بازدیدها با رصد میدانی مشکلات باعث حرکت در مسیر توسعه خواهد بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های متفاوت شهرستان ایذه نسبت به نقاط دیگر استان خوزستان افزود: شهرستان ایذه به دلیل آب و هوای متفاوت، فعالیت گسترده در کشاورزی و دامداری دارای اهمیت ویژه‌ای است.

فرماندار ایذه با اشاره به جمعیت 210 هزار نفری شهرستان ایذه تصریح کرد: این شهرستان دارای سه بخش و 2 شهر است که به دلیل وسعت زیاد و پراکندگی روستاها آن‌طور که باید توسعه پیدا نکرد.

بیرانوند با بیان اینکه بیشترین مشکلات شهرستان ایذه در حوزه آب و برق است خاطرنشان کرد: این موارد که جز زیربنایی‌ترین نیازهای یک منطقه به حساب می آید نیازمند توجه هستند و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد برطرف شوند.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت آب ایذه بحرانی است ادامه داد: تامین آب این شهرستان با وجود قرار گرفتن در کنار دریاچه سد کارون 3 تاکنون از طریق حفاری چاه تامین می‌شده است و در صورتی به مانند سال گذشته بحران بی آبی و بارندگی برای آینده وجود داشته باشد نیز چاه‌ها جواب نخواند داد.

بیرانوند با تاکید بر تسریع در پروژه آبرسانی به شهرستان ایذه گفت: امیدواریم با توجه به تصویب پروژه انتقال آب درون حوزه‌ای از سد کارون 3 به دشت ایذه کلنگ‌زنی آن به‌زودی انجام شود، زیرا ما علاوه بر آب کشاورزی در مساله آب شرب نگرانی‌های خود را داریم.

وی با بیان اینکه در طرح‌های آبرسانی آب منطقه دهدز دیده نشده است ادامه داد: با وجود 3 میلیارد متر مکعب آب در پشت سد کارون 3 و همچنین ادامه داشتن دریاچه سد کارون 4 در امتداد آن، شهر دهدز که در بین این دریاچه‌ها قرار دارد از نعمت آب محروم است.

بیرانوند با اشاره به مشکلات برق شهرستان ایذه افزود: سد کارون 3 در شهرستان ایذه 4 میلیون و 500 هزار مگاوات تولید برق دارد و این در حالی است که این شهرستان نیازمند 850 مگاوات برق در سال است و اینک 650 مگاوات برق داشته و از این رو کمبود برق دارد.

فرماندار ایذه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه توسعه زیرساخت های برق شهرستان اضافه کرد: با اقداماتی که صورت گرفت دو قطعه زمین برای راه‌اندازی ایستگاه برق در شهرک صنعتی و میانگران تخصیص داده شد و در کنار آن نیز طرح نیروگاه بادی و خورشیدی نیز در نظر گرفته شده است.

وی در پایان با اشاره به وجود مشکلات در جاده‌های این شهرستان اظهار کرد: با وجود اینکه از سال‌های گذشته اقدامات مناسبی برای توسعه جاده در این شهرستان انجام شده است ولی در حوزه جاده‌ای ایذه به دهدز هنوز مشکلات زیادی وجود دارد و با سرعت بخشیدن به پروژه تونل اژگیل می‌توان این مشکل را حل کرد.


منبع: فارس