کد خبر: ۳۷۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ 06 September 2017

بزرگراه اهواز-ایذه-لردگان یکی از خدمات بی‌نظیر دولت است

پروژه‌های شهری باید مورد اقدام واقع شود، اعتبارهایی که در این زمینه است باید جذب شود؛ اقداماتی نیز که اینک در مورد آب شهرستان‌ها انجام شد ظرف حداکثر ۳ سال انجام می‌گیرد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه برای توسعه خوزستان باید شهرها خواسته‌های خود را اولویت‌بندی کنند گفت: بزرگراه اهواز-ایذه-لردگان یکی از خدمات بی‌نظیر دولت است.

 فرامند هاشمی‌زاده در جلسه عمرانی شهرستان ایذه  با تاکید بر اینکه در شهرستان‌ها برای توسعه مطالعات باید انجام شود اظهار کرد:‌ باید بر اساس این مطالعات اولویت‌بندی صورت گیرد تا بر اساس آن توسعه انجام شود.

وی با تاکید بر مشخص شدن نیازهای روستایی افزود: برای توسعه روستاهای استان باید یک برنامه چند ساله برابر برنامه ششم انجام شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان تصریح کرد: ‌پروژه‌های شهری باید مورد اقدام واقع شود، اعتبارهایی که در این زمینه است باید جذب شود؛ اقداماتی نیز که اینک در مورد آب شهرستان‌ها انجام شد ظرف حداکثر ۳ سال انجام می‌گیرد.

هاشمی‌زاده با اشاره به مصوبه هیات دولت برای تامین آب شمال خوزستان گفت: موظف هستیم سه ساله این طرح را انجام دهیم؛ چون مصوبه دولت در این رابطه سه ساله بوده برای همه شهرستان‌های استان باید مقدمات را به عنوان یک پدافند غیر عامل انجام دهند تا زمینه انتقال آب و به شهرها مهیا شود.
وی خاطرنشان کرد: ایذه به عنوان دروازه خوزستان در مسیر استان‌های خوش آب و هوا قرار دارد و معرف استان است و باید طرح‌های مناسبی داشته باشد تا یک شاخصه بالاتر از این استان‌ها برای معرفی خوزستان صورت گیرد، در این بین از نظر بهسازی ورودی، ایذه وضعیت خوب و مناسبی ندارد.
هاشمی‌زاده با بیان اینکه در حوزه عمرانی ستادی تشکیل شده و کارهایی که انجام شد باید به آن گزارش شود تصریح کرد: از سال ۹۲ تا ۹۵ میزان ۳۵ درصد پیشرفت راه داریم و از بودجه در نظر گرفته شده میزان کمی تخصیص داده شده و باید عوامل کارها را به‌درستی انجام و نتایج آن را انتقال دهند‌.
وی با اشاره به رو‌گذر کهباد و تاکید بر اینکه باید اقدامات انجام شود عنوان کرد: سرنوشت پل بلوطک شیخان باید مشخص شود، در این بین موقعیت نامناسب، کور کردن منطقه و ارتفاع نامناسب نمای روستا را کور کرد و باید زیر گذر بود.
هاشمی‌زاده ادامه داد: جاده هفتکل-باغملک-ایذه در حال انجام شدن است و با این پروژه ایذه در مسیر توسعه قرار گرفت در کنار آن تصویب بزرگراه اهواز-ایذه-لردگان یکی از خدمات بی‌نظیر دولت در ایذه است.

وی اضافه کرد: یکی از مسائل مهم در این شهرستان مساله اشتغال است و بر این اساس کار باید از روستا شروع شود در این بین نیز برای حل مشکل بیکاری هیچ دولتی نتوانسته ۱۰۰ درصد اشتغال را حل کند.

هاشمی‌زاده گفت: برای حل مشکل بیکاری و توسعه شغل باید بخش خصوصی را وارد کرد تا با توسعه آن ایجاد شغل شود و روستا هدف اشتغال قرار گرفت تا از این طریق توسعه از پایه آغاز یابد.
وی با تاکید بر اینکه در روستاها مشاغل کوچک راه‌اندازی شود بیان کرد: برای راه‌اندازی این کارها اعتبار بانکی داده می‌شود و نیاز استان روستائیان با معرفی طرح‌های خود برای توسعه این مساله اقدام کنند.
هاشمی‌زاده با اشاره به آغاز فعالی شوراهای جدید در کشور کار اظهار کرد: کار شوراها شروع شد؛ وظیفه منتخبان مهم است و باید امانت را پاس بدارند، وحدت را حفظ کنند و  نیت آنها برای خدمات باشد زیرا اگر به تدریج اختلاف پیدا شد کارها به بی‌راهه می‌رود.

* شوراها باید از استخدام رابطه‌ای و غیر لازم به طور جدی اجتناب کنند
وی تاکید کرد: شوراها باید از استخدام رابطه‌ای و غیر لازم به طور جدی اجتناب کنند، بودجه‌های سنگین در شهرداری‌ها داریم و باید مدیریت شود، شادابی و طراوت در شهرها دیده نمی‌شود و شوراها و شهرداری متولی مستقیم این کارهاست، باید اقدامات به سمت خدمت و رضایت مردم باشد.
هاشمی‌زاده با بیان اینکه مساله توسعه تنها با پول نیست اقدام و پشتکار می‌خواهد به آتش‌سوزی در جنگل‌ها اشاره کرد و افزود: باید برای این مشکل توسعهNGO  محلی اطفا حریق جنگل صورت گیرد، قبل از برخورد با افرادی که به دنبال زغال و بریدن درخت هستند به دنبال شغل آنها باشید و دلیل قطع درختان ریشه‌یابی شود.
وی با اشاره به اینکه طرح توسعه شمال خوزستان مصوب شد و بر این اساس باید اولویت‌ها مشخص شود عنوان کرد: هر کسی که پیگیری بیشتری می‌کند توسعه بیشتری خواهد داشت و توسعه پشتکار می‌خواهد.
معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه طرح اشتعال و توسعه و سرمایه‌گذاری به صورت‌های مختلف صورت گرفت ادامه داد: ایذه بین دو استان بزرگ قرار گرفته و آینده ایذه در مسیر تهران اهواز خواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد: تعداد فراوانی از ایذه‌ای‌های ساکن تهران و دیگر شهرها را که در وضعیت مناسب مالی هستند را باید به ایذه آورد و خواست تا اینجا سرمایه‌گذاری کنند و در این‌راه برای توسعه نباید شعار دهیم و حمایت کنیم.
منبع: فارس