کد خبر: ۳۷۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ 12 September 2017

امسال استان خوزستان با خشکسالی روبه‌رو نمی‌شود

مدیرکل سازمان هواشناسی خوزستان با بیان اینکه امسال بارش‌های به‌‎موقع و خوبی داریم گفت: با توجه به مدل‌ها امسال با خشکسالی روبه رو نمی‌شویم

کوروش بهادری  درباره میزان بارندگی‌های امسال اظهار داشت: امسال به دلیل تضعیف سیستم مانسون هند که منجر به ورود سامانه بارشی زودهنگام به خوزستان می‌شود بنابراین امسال بارش‌های به موقع و خوبی داریم.

وی با بیان اینکه پاییز امسال شاهد بارش‌های خوبی هستیم، افزود: پیش‌بینی شده بارش‌های مناسب از آبان ماه آغاز می‌شود. بارش‌ها در تمام ماه‌ها به جز بهمن ماه نرمال است که این پیش‌بینی برای مدیریت به دستگاه‌های اجرایی اطلاع داده شده است.

مدیرکل سازمان هواشناسی خوزستان گفت: با توجه به مدل‌ها امسال با خشکسالی روبه‌رو نمی‌شویم البته در مدل‌های پیش‌بینی بلند مدت احتمال 30 درصد خطا وجود دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از شاخص‌های ناپایداری بالا است احتمال افزایش ابر و رگبارهای پراکنده را بعد از ظهر امروز در نواحی مرتفع استان مانند ایذه، دهدز، باغملک و بخش شرقی استان خوزستان وجود دارد.

بهادری با بیان اینکه امروز تنها شهرستان‌های امیدیه با 77 درصد و هندیجان 60 درصد رطوبت نسبی داشتند، عنوان کرد: میزان رطوبت نسبی اهواز 30 درصد است اما از روز سه‌شنبه هفته جاری مجددا میزان رطوبت نسبی در سطح استان افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه نوسانات دمایی اهواز بین 44 و 27 درجه است، بیان کرد: با توجه به مدل‌های هواشناسی شهرهای بستان با 46 درجه و دهدز با 27 درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان گزارش شدند.