کد خبر: ۳۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ 13 September 2017

افزایش میزان بازدید گردشگران از شهر هامبورگ آلمان

بازدید از شهر هامبورگ آلمان ۳.۸ درصد افزایش داشته و به بیش از ۴.۹ میلیون اقامت در شب رسیده است. این در حالی است که آمار مربوط به اجلاس G۲۰ در اوایل ماه جولای هنوز ثبت نشده است.

در مطلبی که  رایزن فرهنگی ایران در آلمان از وضعیت گردشگری شهر هامبورگ تهیه کرده  و آن را برای انتشار در اختیار مهر گذاشته، آمده است: تعداد قابل توجهی از گردشگران، از خارج از کشور آلمان می‌آیند و ۱.۵۶ میلیون نفر در طول شب در هامبورگ اقامت دارند. این نشان دهنده یک افزایش ۹ درصدی است. شهروندان بریتانیایی و سوئیسی در شهر هانزه، هر کدام با بیش از ۱۶۵ هزار بار اقامت شبانه، بیشترین امتیاز را به خود اختصاص داده‌اند که به ترتیب ۱۶ و ۱۲ درصد است. شمار گردشگران از ایالات متحده نیز افزایش یافته است یکصد و نه هزار و ۳۰۰ بار اقامت در شب، نشان دهنده رشد ۱۴.۱ درصدی است. گردشگران اتریشی با ۱۳۲ هزار رزرو برای اقامت شبانه، رشدی مشابه گردشگران آمریکایی دارند.

بازدید از هامبورگ ۳.۸ درصد افزایش داشته و به بیش از ۴.۹ میلیون اقامت در شب رسیده است. این در حالی است که آمار مربوط به اجلاس G۲۰ در اوایل ماه جولای هنوز ثبت نشده است. برای مایکل اُترمبا، مدیر گردشگری هامبورگ روشن است که «البه فیلارمونی» هامبورگ، گردشگران زیادی را جذب می کند. بیشتر از همه گردشگران انگلیسی و آمریکایی می خواهند سالن کنسرت و هافنکیتی را ببینند. برای گردشگران سوئیسی، پروازهای ارزان قیمت و کم هزینه غیر مستقیم جذاب است.

فرانک هورش، مدیر اقتصادی هامبورگ، به اهمیت گسترش صنعت گردشگری در شهر اشاره می‌کند و می گوید: موفقیت در صنعت توریسم، باعث ایجاد کارآفرینی برای افراد کم مهارت و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاه می‌شود و در عین حال فعالیت‌های فرهنگی و برنامه‌های اوقات فراغت امن بدون توسعه گردشگری، امکان‌پذیر نیست.
منبع: مهر