کد خبر: ۳۷۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ 13 September 2017

هنرمندی که به ساخت قلعه‌های شنی با معماری عجیب علاقه دارد

ساختن قلعه‌های شنی در ساحل دریا یکی از سرگرمی های بسیاری از کودکان محسوب می شود. اما هیجان بازی کردن با شن های ساحلی همچنان در بزرگسالی هم همراه آدم هاست. به گونه ای که خیلی از ما وقتی به دریا می رسیم، یکی از تفریحاتمان ساختن شکل های هندسی یا ترسیم شکلک های خنده دار روی شن های دریاست.
ساختن قلعه‌های شنی در ساحل دریا یکی از سرگرمی های بسیاری از کودکان محسوب می‌شود. آنها با سطل و بیلچه های پلاستیکی خود و با ذوق فراوان به ساحل رفته و با ماسه های خیس و خشک مشغول بازی می شوند. اغلب هم شکل خاصی درست نکرده و فقط خاک ها را زیر و رو می‌کنند.

اما هیجان بازی کردن با شن های ساحلی همچنان در بزرگسالی هم همراه آدم هاست. به گونه ای که خیلی از ما وقتی به دریا می رسیم، یکی از تفریحاتمان ساختن شکل های هندسی یا ترسیم شکلک های خنده دار روی شن های دریاست.

اگر یک بار ساختن قلعه با ماسه را امتحان کرده باشید، حتما با ما موافق خواهید بود که به هیچ عنوان کار ساده ای نیست و حتی محال هم به نظر می رسد؛ تازه وقتی شروع به انجام این کار به ظاهر ساده می کنید، متوجه خواهید شد که بالا بردن دیوارهای قلعه ای که در ذهن ساخته اید چندان هم ممکن نیست. شاید دلیلش، بافت نرم و غیر چسبنده ماسه های ساحلی باشد که در اثر کوچک ترین حرکت غیر اصولی، از هم پاشیده و متلاشی می شوند.

با همه این تفاسیر باید اذعان کنیم که برخی از آدم ها استعداد ویژه ای در ساخت قلعه های شنی دارند و با مهارت و دقت زیاد، قلعه های بلند و مملو از ریزه کاری های جالب می سازند که دیدنشان خالی از لطف نیست.

از این رو از شما دعوت می کنیم برای دیدن بهترین نمونه های این آثار که توسط هنرمندی به نام «کالوین سِیبرت» در سبک معماری بروتالیست خلق شده اند، در ادامه با روزیاتو همراه باشید.

زبره‌ کاری یا معماری بروتالیست سبکی از معماری است که در آن ساختمان‌ ها کلا با بتن زبره و بدون روکش و دیگر عناصر کاربردی و به عبارتی عریان و عاری از زینت اجرا می‌شوند.










منبع: جام جم
برچسب ها: سبک معماری خاص