کد خبر: ۳۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ 16 September 2017

سه طرح جامع تفصیلی در شورای برنامه‌ریزی به تصویب رسید

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان از بررسی و تصویب سه طرح تفصیلی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان خبر داد.

 امید حاجتی در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی استان  اظهار کرد: در جلسه امروز سه طرح جامع تفصیلی شهر‌های گلگیر، چغامیش و گوریه بررسی و هر سه تصویب شدند که امیدواریم این طرح‌ها نقشه راهی برای توسعه شهری باشند. 
  
وی افزود: موضوع دیگری که امروز بررسی و تصویب شد، استفاده از ظرفیت ماده 53 قانون دوم الحاقی بود. این قانون این امکان را به دستگاه‌های اجرایی می‌دهد که برای کمک به ورزش‌های همگانی، منابعی را در اختیار اداره‌کل ورزش و جوانان قرار دهند. 
  
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان ادامه داد: با توجه به این‌که در هفته پایانی دوره مالی سال قبل هستیم، در این جلسه تصویب شد که پول‌های باقی‌مانده در حساب دستگاه‌ها به اداره کل ورزش و جوانان داده شود تا بتوانیم در جهت توسعه ورزش‌های همگانی گام‌های مؤثری برداریم. 
  
حاجتی تصریح کرد: همچنین بحث لزوم بازنگری در برنامه آمایش سرزمین نیز در این جلسه مطرح شد. در نهایت مقرر شد این موضوع برای بررسی بیشتر به دبیرخانه عودت داده شود. با توجه به محدودیت‌هایی که در برخی مناطق وجود دارد، طرح آمایش سرزمین محدودیت‌هایی ایجاد کرده و قرار است در صورت لزوم در این برنامه بازنگری‌هایی صورت بگیرد. 
  
در این جلسه همچنین نورالله حسن‌زاده رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در خصوص لزوم بازنگری در برنامه آمایش سرزمین گفت: بیش از 50 درصد سرمایه‌گذاری‌هایی که در استان انجام می‌شود، مربوط به صنایع وابسته به نفت است. با این طرح، گسترش صنایع پتروشیمی و نفت در برخی نقاط ممنوع شده است و به طور مثال گفته شده در شمال خوزستان صنایع الکترونیک و صنایع خودرو دنبال شود. 
  
وی داد: صنایع الکترونیک اصلاً‌ در کشور ما خروجی ندارند. صنایع خودرویی نیز اصلاً در خوزستان وجود ندارد. در برخی استان‌ها با خط انتقال گاز مزیت‌هایی برای خود خلق می‌کنند، اما ما با این طرح آمایش سرزمین برای خود محدودیت ایجاد می‌کنیم. 
  
حسن‌زاده تأکید کرد: اصلاحات باید به هر شکل ممکن انجام شود. مثلاً در غرب کارون با وجود آلودگی‌ها و تمام مشکلاتی که وجود دارد، نمی‌توانیم بگوییم حق نداریم در آن منطقه بحث صنایع تبدیلی را دنبال کنیم. 
منبع: ایسنا
برچسب ها: خوزستان