کد خبر: ۳۷۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ 19 September 2017

چرا افزایش روزهای خاکی در پاییز برای خوزستان پیش‌بینی نمی‌شود؟

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه پیش‌بینی شده بارش‌های امسال بیشتر از سال گذشته باشد، گفت: هر چند در پاییز وزش باد نیز پیش‌بینی می‌شود که احتمال فعال شدن کانون‌های گرد و غبار را در پی دارد ولی با بارش‌های بیشتر خاک نیز رطوبت پیدا می‌کند و با آغاز پاییز احتمال افزایش روزهای خاکی وجود ندارد.
کوروش بهادری  با اشاره به وزش باد و مشکلات ایجاد شده ناشی از وزش باد شدید در شهرستان‌های مسجدسلیمان ایذه و لالی اظهار کرد: روز گذشته میزان بارش در لالی 2 میلی‌متر و سرعت باد 100 کیلومتر در ساعت بوده است. همچنین سرعت باد در ایذه 70 کیلومتر در ساعت و در مسجدسلیمان 35 کیلومتر در ساعت گزارش شده که طبق اطلاعیه روز گذشته هواشناسی این وضعیت پیش‌بینی شده بود.
 
وی افزود: طی امروز و فردا به دلیل ناپایداری‌های جوی انتظار رشد ابر، بارش پراکنده همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای در شمال و شرق استان را داریم.
 
مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه پدیده شرجی تا اوایل هفته آینده ادامه دارد، گفت: میزان رطوبت نسبی امرورز صبح در ماهشهر 84 درصد، آبادان 83 درصد، شادگان 82 درصد، هندیجان 71 درصد، اهواز 62 درصد، آغاجاری و امیدیه 60 درصد و در دزفول 56 درصد بوده است.
 
بهادری با بیان اینکه پیش‌بینی شده بارش‌های امسال بیشتر از سال گذشته باشد، خاطرنشان کرد: هر چند در پاییز وزش باد نیز پیش‌بینی می‌شود که احتمال فعال شدن کانون‌های گرد و غبار را در پی دارد ولی با بارش‌های بیشتر خاک نیز رطوبت پیدا می‌کند و با آغاز پاییز احتمال افزایش روزهای خاکی وجود ندارد.
 
وی بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته آبادان با 46 درجه سانتی‌گراد و تاراز با 18 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 24 تا 43 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: هواشناسی