کد خبر: ۳۷۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ 21 September 2017
صدیقه میری از مسیری که برای تصدی شهرداری گتوند پیمود گفت

گفتند ای‌کاش این برنامه‌ها از زبان یک مرد مطرح می‌شد

صدیقه میری، شهردار منتخب گتوند در رابطه با چگونگی انتخابش به عنوان شهردار این شهر، گفت: در ابتدا به من گفتند که ای‌کاش این برنامه‌ها از زبان یک مرد مطرح می‌شد اما برنامه‌محوری و دغدغه‌های بنده در رابطه با مسائل شهری گتوند، اعضای شورا شهر را برای این انتخاب متقاعد کرد.

 صدیقه میری با اشاره به این‌که با تصمیم شخصی در انتخابات این دوره شورا شهر اندیمشک شرکت نکرده، گفت: تخصص، ایده‌های نو و مثبت و علاقمندی باعث شد که من در این حوزه بمانم. وجود فساد در دستگاه‌های شهرداری مهمترین موضوع است؛ چرا که نبود فساد در دستگاه‌های دولتی خود نیمی از راه توسعه محسوب می‌شود.

به گفته  منتخب شهرداری گتوند، از آن‌جایی‌که بکارگیری یک خانم در افکار عمومی چندان قابل پذیرش به نظر نمی‌آمد ترجیح دادم در ابتدا از شهری آغاز کنم که با فرهنگ آن آشنا باشم، به همین لحاظ گتوند را برگزیدم که با توجه به نزدیکی فرهنگی و همجواری و نیز ارتباطات دوستانه با شهرستان اندیمشک گزینه مناسبی بود.

درخواستم برای سمت شهردار گتوند ابتدا مورد استقبال برخی نبود

میری در توضیح روندی که توانست شهردار گتوند شود، گفت: شورای پنج‌نفره شهر گتوند شامل چهار آقا و یک خانم بود و به نظر می‌آمد درخواستم برای تصدی سمت شهرداری گتوند در ابتدا مورد  استقبال برخی اعضای شورای شهر نبود ولی با اصرار از اعضا خواستم زمانی را برای ارائه برنامه‌هایم اختصاص دهم ولی در ادامه کار و با طرح برنامه‌ها با استقبال اعضای شورا مواجه شدم.

وی با بیان این‌که یکی از دغدغه‌های شورا شهر گتوند برخورد شهروندان این شهر با کاندیداتوری یک خانم بود، اذعان کرد: در پاسخ به این حرف در پاسخ به این حرف اجازه خواستم مرا بدون توجه به جنسیتم قضاوت کنند و فقط برنامه هایم را مورد توجه قرار دهند. پس از آن حدود یک ساعت زمان داشتم تا برنامه‌های و دغدغه‌های شهری و محیط‌ زیستی خود را مطرح کنم، حتی اگر در نهایت اعضا شورا نپذیرند.

این شهردار خانم مشکلات زیست‌محیطی به دلیل احداث سد گتوند، نبود فضای سبز و مبلمان شهری را از مهمترین چالش‌های شهر گتوند برشمرد و گفت: ارائه برنامه‌های عملیاتی برای رفع این مشکلات نظر مساعد اعضای شورا بخصوص افراد جوان را جلب کرد اما اعضای مسن‌تر شورا  گفتند ای‌کاش این برنامه‌ها از زبان یک مرد مطرح می‌شد.

گفتنی است وقتی صدیقه میری می‌خواست برنامه‌اش را برای تصدی شهرداری گتوند ارائه کند با این موضوع مواجه شد که ۱۶سال پیاپی مدیریت شهر توسط یک مرد انجام شده بود  و همین پذیرش برنامه از یک زن را سخت کرده بود. او از اعضای شورای شهر گتوند خواست برنامه‌اش را فارغ از جنسیت بررسی کنند.

گتوند هیچ فضای سبزی ندارد

وی با اشاره به دغدغه‌های اعضای شورا مبنی بر این‌که جو فرهنگی شهر گتوند پذیرای یک خانم در راس مدیریت شهری نیست، گفت: در پاسخ  اعلام کردم همیشه چیزهای متفاوت می‌تواند درنظر عموم مثبت و تاثیرگذار واقع شود.بیایید یکبار تفاوت را تجربه کنیم و این ریسک را بپذیریم.

شهردار منتخب گتوند با بیان این‌که بعد از بررسی‌های فراوان اعضا شورا شهر نظر مثبت خود را با ۵ رای  اعلام کردند، تاکید کرد: بر اساس اعتماد ارزشمند اعضا شورای گتوند قول می‌دهم اعضای شورا و مردم شهر گتوند از این انتخاب پشیمان نشوند و شاهد تحولات جدی در این شهر باشند.

وی توسعه پایدار در بلندمدت را از مهمترین برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: مبلمان شهری اولین شاخص برای ارزیابی موفق یک شهرداری است، که شهر گتوند در مبلمان شهری و فضای سبز شدیدا ضعیف بوده و در حال حاضر حدود 7 متر به ازای هر نفر است.لذا توسعه و بهبود فضای سبز از منظر شهری و توجه به مسائل محیط‌زیستی در آن از اولویت کاری است.

میری در پایان خاطرنشان ساخت: گتوند مردم فیهم و خوبی دارد و به همین دلیل این امید را دارم که به کمک مردم و مسولین و اعضای شورای شهر گتوند که همگی از نخبگان و صاحب نظران این شهر هستند بتوانیم اقدامات مثبت و ماندگاری در این شهر انجام دهیم.
منبع: اسکان