کد خبر: ۳۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۹ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ 21 September 2017

معاون عمرانی استاندار: کار در شهرداری نیازمند حرکت جمعی است

شهرداری بزرگترین دستگاه خدماتی، عمرانی و رفاهی کلانشهر اهواز است که سلب اعتماد مردم از آن خدشه جبران ناپذیری به شهر وارد می کند
 هاشمی زاده معاون عمرانی استانداری خوزستان در جلسه آغاز بکار شهردار اهواز ضمن اشاره به فرارسیدن ماه محرم و هفته دفاع مقدس گفت: همزمانی انتصاب آقای کتانباف را با این ایام به فال نیک می گیریم و امیدواریم در این ماه که ماه عدالت جویی و حق خواهی و مجموعه ای از اخلاق دینی است امور ما نیز با تاسی به اهل بیت و اباعبدالله الحسین (ع) و با توکل به خدا و با معنویت آغاز شده و بر این محور استوار باشد.


وی با اشاره به مسئولیت سنگینی که بر عهده شهردار اهواز است، اظهار داشت: خوشبختانه با اتحاد رایی که در انتخاب آقای کتانباف بعنوان شهردار اهواز از سوی اعضای شورا صورت گرفت به نظر می رسد که فضای همکاری و یکدلی در شورا و شهرداری برقرار شود و تنها مسئله و چالش موجود مسئله اعتماد مردم است.

معاون عمرانی استاندار ادامه داد: شهرداری بزرگترین دستگاه خدماتی، عمرانی و رفاهی کلانشهر اهواز است که سلب اعتماد مردم از آن خدشه جبران ناپذیری به شهر وارد می کند و امید مردمی را که علاقمند به آبادانی شهرشان هستند ، ناامید می سازد لذا در این زمینه چالش بزرگ و سنگینی پیش روی شهردار است که با اعتماد سازی و جلب نظر و اطمینان شهروندان و وحدت رویه برطرف خواهد شد.

هاشمی زاده ، مجموعه استانداری را بعنوان نماینده دولت در استان برشمرد و گفت: سه مجموعه استانداری، شورای شهر و شهرداری سه ضلع مثلثی هستند که در صورت وفاق و همدلی و هدف گذاری خالصانه و با نیت خدمت به مردم و تامین آرامش و آسایش آنان می توانند به آسانی از عهده مشکلات برآیند و با جلب اعتماد مردم و به دور از هرگونه سلیقه شخصی ، زمینه تحقق اهداف جامعه ای توسعه یافته و شهری آباد را فراهم آورند.

وی با اشاره به پشتیبانی استانداری و استاندار خوزستان از شهرداری و شورا ی شهرافزود: استانداری به عنوان نماینده دولت در استان هرچه در توان دارد در جهت تسهیل حرکت و سرعت بخشی و ارائه خدمات مناسب به مردم به کار می گیرد و از هرگونه همراهی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

 معاون عمرانی استاندار ضمن تاکید بر لزوم کار جمعی و وحدت نظر ، خاطر نشان کرد: خوشبختانه با تبلور رایی که با انتخاب آقای کتانباف بعنوان شهردار اهواز از سوی منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر نشان داده شد و با سعه ی صدری که در تمامی اعضای شورا سراغ داریم امیدواریم که تصمیماتی که در این مجمع اتخاذ می شود، تصمیات تسهیل کننده و همراهی کننده با شهردار باشد تا ایشان نیز بعنوان سکاندار مجموعه عظیم شهرداری از عهده این مسئولیت خطیر به نحو احسن و با سربلندی بیرون بیایند.

هاشمی زاده عنوان کرد: کار در شهرداری نیازمند حرکت جمعی است زیرا تمام آنچه ما و شما انتظار تحقق آن را برای آبادانی هرچه بیشتر شهرمان داریم در این سازمان اتفاق می افتد و اگر این مجموعه ، مجموعه ای چابک و چالاک و پویا نباشد و حرکتی سازمان یافته نداشته باشد از کوچکترین رده تا بالاترین رده دچار مشکل خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر سه ضلع مثلث شهرداری، استانداری و شورای شهر موافق هم باشند و تصمیات آنها در راستای تامین نظر مردم باشد نه تنها مشکل آفرین نخواهد بود بلکه راه گشا و تسهیل کننده امور است.

این مقام مسئول با اشاره به لزوم مشارکت شهروندان در امور شهر گفت: بسیاری از راه حل ها و مسیر یابی ها را می توان با استفاده از نظرات مردم در کوتاه مدت و با مشارکت مردم در سرمایه گذاری در شهر در بلند مدت به دست آورد.

وی با یادآوری لزوم سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های بزرگ شهری عنوان کرد: مهمترین عامل رونق اقتصادی و احیای بنیه اقتصادی شهر مشارکت بخش خصوصی است و اگر مردم به مجموعه دولت و شهرداری اضافه شوند، همگی به سمت وضعیت مطلوب و آرامش فکری سوق داده خواهند شد.

هاشمی زاده در پایان با اظهار رضایت از  صدور حکم شهردار اهواز توسط وزارت کشور  گفت: خوشبختانه  آقای کتانباف  پس از صدور حکم ، به دلیل احساس مسئولیت بالا و سرعت بخشیدن به بهبود وضعیت شهر و شهرداری بدون تشریفات و از همین امروز شروع به کار کردند و امیدوارم در شورای فعلی که به قصد خدمت به مردم و با نیت خیر آمده اند ،  در عمل نیز شاهد وفاق و همدلی آنان باشیم و همگی بدون توقع شخصی و در جهت ساماندهی امور شهر و شهروندان گام برداریم تا در این ایام شهادت و سوگواری سرور و سالار شهیدان و با شفاعت ایشان در دنیا و آخرت عاقبت بخیر باشیم.