کد خبر: ۳۷۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶ 23 September 2017

رقابت جهانی، این بار برای تربیت متخصصان هوایی ایران

شرکت فرودگاه‌های ایران که برنامه تربیت مدیران آینده فرودگاهی ایران را در دستور کار قرار داده، باید نسبت به انتخاب میان کشورها و شرکت های خارجی داوطلب برای آموزش نیروهای انسانی ایرانی آماده شود.
چند هفته پس از آنکه یک شرکت کره‌ای اعلام کرده بود قصد دارد به نیروهای ایرانی در حوزه فرودگاهی آموزش دهد، حالا یک شرکت فرانسوی نیز اعلام کرده قصد دارد برای آموزش نیروهای ایرانی برنامه‌ای قطعی ارائه کند.

طبق اعلام شرکت فرودگاه‌ها، با رسیدن پروژه تربیت نسل آینده مدیران فرودگاهی ایران (اینگام) به مرحله انتخاب کانون توسعه برای ارائه آموزش‌های تخصصی یک گروه از دانشگاه هوانوردی ENAC فرانسه با سرپرستی مدیر همکاری‌های بین‌المللی این دانشگاه طرح آموزشی پیشنهادی خود را ارائه کردند.

این هیئت پیش از ارائه طرح خود با رحمت اله مه‌آبادی  - رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت - دیدار کردند و در رابطه با مسائل آموزشی روز بین‌المللی و انتظارات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی به گفت‌وگو پرداختند.

قبل از این نیز یک هیئت آموزشی از کره جنوبی طرح پیشنهادی خود را ارائه کرده بود که به این ترتیب روند بررسی سنجش کیفیت و اولویت‌های آموزشی مورد نظر شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با ادامه دریافت حضوری این طرح‌های پیشنهادی از سوی مراکز آموزشی بین‌المللی مذاکره‌شده، در حال جریان خواهد بود.

هر چند هنوز شرکت فرودگاه‌ها زمان بندی دقیق این طرح و چگونگی انتخاب نهایی شرکت خارجی مشارکت کننده در آن را مشخص نکرده، اما به نظر می‌رسد با ورود شرکت‌هایی جدید به این عرصه می‌توان انتظار داشت ایران دست بازی در انتخاب گزینه مطلوب خود داشته باشد و در کنار کشور آسیایی کره، این بار نوبت فرانسوی‌ها رسیده تا برای مشارکت در حوزه جدید هوایی ایران اعلام آمادگی کنند.

فرانسه که به عنوان نخستین تحویل دهنده هواپیماهای پسابرجامی به ایران خود را مطرح کرده بود و چند روز قبل نیز پرداخت وامی ۷۰ میلیون دلاری را به زیرساخت‌های عمرانی ایران تصویب کرد، حالا قصد دارد در حوزه آموزش هوایی ایران نیز نقش آفرینی کند تا به این ترتیب پیام خود در حمایت از برجام را به شکلی واضح تر به آمریکایی‌ها برساند.
منبع: ایسنا