کد خبر: ۳۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶ 23 September 2017

مجوزی برای تخریب ساختمان «ژرژ یونانی» صادر نشده است

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر آبادان گفت: انتشار پیام تخریب ساختمان «ژرژ یونانی» در شبکه‌های مجازی کذب بود و ظاهرا عده‌ای قصد شیطنت داشتند.
خلیل جنامی اظهار کرد: شب گذشته پیش، پیامی در شبکه‌های مجازی مبنی بر تخریب ساختمان «ژرژ یونانی» منتشر شد که موضوع را در همان ساعت انتشار پیام پیگیری کردم.

وی افزود: با فرهاد میاحی «شهردار منطقه یک» تماس گرفتم و وی اعلام کرد هیچگونه مجوزی برای تخریب ساختمان ژرژ یونانی صادر نشده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: با توجه به اظهارات شهردار منطقه یک آبادان، انتشار پیام تخریب ساختمان ژرژ یونانی کذب بود و ظاهرا عده‌ای قصد شیطنت داشتند.

جنامی تاکید کرد: همه تلاش خود را برای حفظ آثار تاریخی آبادان انجام خواهم داد.


 ساختمان «ژرژ یونانی» دارای تاریخچه‌ای متفاوت و جذاب است. خانواده‌ای از یونان بر اثر جنگ جهانی دوم از کشور خود کوچ کرده و به شهری فرسنگ‌ها دورتر می‌آیند و در خانه‌ای با معماری زیبا عکاسخانه‌ای بنا می‌کنند که سالیان سال ثبت کننده خاطرات مردم آبادان بوده‌اند.

عکاسخانه‌ای که همه آبادانی‌های نسل گذشته بخشی از خاطراتشان را در همین مکان به ثبت رسانده‌اند تا زمانی که جنگ بار دیگر این خانواده یونانی را این بار در کشوری دیگر، آواره کرده و سرانجام تلخی را برایشان رقم می‌زند.

خانواده «میسالیدیس» که در آبادان به ژرژ یونانی معروف بودند هر یک گوشه‌ای آواره شده و از دنیا می‌روند و تنها این بنا با خاطره‌هایش باقی می‌ماند.

منبع: مهر