کد خبر: ۳۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶ 24 September 2017

اعمال محدودیت تنوع تایپ هواپیمای ایرلاین های داخلی

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری از اعمال محدودیت در تنوع تایپ هواپیما در شرکتهای هواپیمایی خبرداد و گفت: تنوع تایپ پرواز مشکلات بسیاری در ساختار مدیریتی و تأمین ایمنی و کیفیت شرکت‌های هواپیمایی ایجاد کرده است.

محمدجواد تقوایی با اشاره به بررسی و تدوین مقررات جدیدی جهت ایجاد محدودیت در تنوع تایپ هواپیما در شرکتهای هواپیمایی، اظهار کرد: نوع تایپ می‌تواند مشکلات بسیاری در ساختار مدیریتی و تأمین ایمنی و کیفیت شرکت‌های هواپیمایی ایجاد کند و فرآیندهای مهندسی و تعمیرات، لجستیک و تضمین مرغوبیت و بازرگانی شرکت هواپیمایی را تحت تأثیر قرار دهد.

وی ضمن اشاره به خطرات و مشکلات تنوع تایپ هواپیما، گفت: بعضاً مشاهده می‌شود شرکتی 8 فروند هواپیمااز 5 تایپ متفاوت دارد. این یک معضل بزرگی است و در صددیم براساس دستورالعمل جدید تنوع تایپ را متناسب با تعداد ناوگان یک شرکت محدود کنیم. بدین ترتیب شرکت‌های هواپیمایی فعال و در شرف تأسیس باید در روند برنامه ریزی فعالیت‌های و توسعه ناوگان خود به این مهم توجه داشته باشند.

تقوایی همچنین از تعلیق مجوز بهره برداری خطوط هواپیمایی در صورت عدم اثربخشی نظام کیفی و ایمنی آنها خبر داد و گفت: در برخی موارد شاهدیم که به موضوع ایمنی و تضمین مرغوبیت در خطوط هوایی توجه شایسته نمی‌شود و مدیران کیفی و ایمنی باید به عنوان بازوی مدیرعامل شرکت هواپیمایی باشند و بهبود مستمر در سیستم کیفی مشخص کننده وضعیت خط هوایی خواهد بود.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در صورت عدم اثربخشی سیستم تضمین مرغوبیت و ایمنی، یافته سطح 1 به شرکت هواپیمایی گرفته شده و بلافاصله عملیات پروازی آن متوقف و تعلیق خواهد شد.