کد خبر: ۳۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶ 27 September 2017

نشست پایگاه جهانی بیستون و مؤسسه باستان­شناسی برلین برگزار شد

پایگاه میراث جهانی بیستون و مؤسسه باستان­شناسی برلین و در پی تفاهم­نامه قبلی و به‌منظور برقراری تبادلات فرهنگی، آموزشی و فنی قراراست در حوزه­های مختلف فنی و پژوهشی، علمی و آموزشی همکاری کند.

 نخستین نشست مشترک پایگاه میراث جهانی بیستون و مؤسسه باستان شناسی برلین با حضور یودیت تومالسکی رئیس شعبه تهران مؤسسه باستان شناسی برلین، یورگ برایتنفلد،کلودیو پراسپری پورتا، و ضیاء دیلمی پور، متخصصین حوزه مرمت و نقشه برداری، حسین راعی مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون، اکبر رضایی معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه و امیر شاه آبادی فرماندار هرسین، در سالن جلسات پایگاه میراث جهانی بیستون برگزار شد.

«حسین راعی» مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون با اعلام این خبر گفت: براساس تفاهم نامه قبلی و همچنین توافق فعلی پایگاه میراث جهانی بیستون و موسسه باستان شناسی برلین قرار است در حوزه های مختلف فنی و پژوهشی، علمی و آموزشی همکاری های دوجانبه صورت گیرد.

راعی تاکید کرد: برگزاری همایش، مستندسازی آثار محوطه میراث جهانی بیستون و پیرامون آن، ایجاد و تجهیز آزمایشگاه علمی و تخصصی مرمت سنگ و آثار صخره­ای، آسیب­شناسی و طرح و اجرای حفاظت اضطراری جامع نقش برجسته و کتیبه داریوش و ساخت مولاژ و ماکت از جمله فعالیت هایی است که قرار است در اولویت اقدامات پایگاه بیستون و موسسه باستان شناسی برلین قرار بگیرد.

به گفته مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون، در این نشست ضمن مروری بر فعالیت­های پیشین، جزئیات همکاری­های مشترک آینده موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.
منبع: مهر