کد خبر: ۳۸۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶ 09 October 2017

12 سال در حق قطار شهری تبریز اجحاف شد!

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که در حق قطار شهری تبریز از سال 80 تا 92 اجحاف شده است، گفت: تا سال 92 نزدیک به 700 میلیارد تومان مبالغ نقدی و غیرنقدی به قطار شهری تبریز تزریق شده است که 500 میلیارد تومان آن از طریق دولت و 200 میلیارد تومان نیز از طریق شهرداری بوده است.

 «محمدصادق پورمهدی» در جلسه‌ای پیش از بازدید استاندار از قطار شهری تبریز با اشاره به این‌که طی سال‌های 80 تا 92 در مورد قطار شهری تبریز فرصت‌سوزی شده است، ادامه داد: از سال 92 با محدودیت منابع مالی مواجه بوده و جلساتی با شهرداری و شورای شهر گذاشتیم تا در کنار دولت برای قطار شهری تبریز هزینه کنند که در این راستا از هر دو مجموعه به علت همکاری‌هایشان قدردانی می‌کنیم.
 
وی با بیان این‌که از کل هزینه‌های صرف شده برای قطار شهری تبریز، 1300 میلیارد تومان آن در چهار سال گذشته تزریق شده است، افزود: این میزان رقم بی‌سابقه‌ای بوده است که با روش‌های مختلف تأمین منابع مالی، به قطار شهری تبریز تزریق شده است.
 
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: طبق اعلام سازمان قطار شهری تبریز، برای اتمام خط یک متروی تبریز 600 میلیارد تومان نیاز است که باید دست به دست هم داده و با همکاری مجموعه‌ها این مبلغ را فراهم کنیم، چون هم‌اکنون 1500 میلیارد تومان سرمایه‌ای این ملت خوابیده است و ما صرفاً بخشی از مترو را مورد استفاده قرار داده و بخش دیگر هنوز ناقص است.
 
پورمهدی با بیان این‌که باید شیوه‌های مختلف تأمین منابع مالی را دنبال کنیم، افزود: باید از طرق مختلف اقدام کرده و هزینه را تأمین کنیم تا شاهد اتمام خط یک متروی تبریز باشیم، ما افتخار می‌کنیم که شهر ما جزو شهرهای دارای مترو است.
منبع: ایسنا