کد خبر: ۳۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۶ 10 October 2017

پیشنهاد افزایش مناطق شهری اهواز بررسی می‌شود

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان با بیان اینکه افزایش تعداد مناطق شهری اهواز امری خلق‌الساعه نیست، گفت: پیشنهاد افزایش تعداد مناطق شهری کلانشهر اهواز به وزارت کشور ارسال خواهد شد.
شهاب صدیقی ، با اشاره به پیشنهاد رئیس شورای اسلامی شهر اهواز مبنی بر افزایش تعداد مناطق شهری این کلانشهر اظهار کرد: این پیشنهاد به عنوان یک ایده و نظر قابل بررسی است. البته با توجه به اینکه هشت منطقه شهری اهواز سال گذشته تصویب شدند، بحث افزایش مناطق شهری باید مورد مطالعه و کارشناسی دقیق قرار بگیرد.
 
وی ادامه داد: طرح جامع شهری اهواز سال گذشته به تصویب رسید اما هنوز ابلاغ نشده است. در این طرح تعدادی از محلات هم در حاشیه شرقی و هم در حاشیه غربی نظیر گلدشت، عین2، ملاشیه و .. به حریم شهری اهواز اضافه شدند.
 
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان بیان کرد: وزارت کشور برای افزایش تعداد مناطق شهری دستورالعمل خاصی با بیش از 20 آیتم دارد. بنابراین برای بحث افزایش مناطق شهری اهواز نیز یک کارگروه ویژه باید تشکیل شود و همچنین در کارگروه‌های مختلف نظیر کارگروه‌های فنی مطرح و بر اساس دستورالعمل وزارت کشور تمامی آیتم‌ها مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.
 
صدیقی ادامه داد: اکنون بررسی‌های خود را برای بحث افزایش مناطق شهری اهواز آغاز کرده‌ایم و با تکمیل شدن مطالعات و کارشناسی‌ها در کارگروه‌های ذیربط این پیشنهاد برای بررسی و تأیید به وزارت کشور ارسال خواهد شد. البته باید توجه کرد که این موضوع کمی زمان می‌برد و افزایش مناطق شهری اهواز امری خلق‌الساعه نیست و باید تمامی جوامع سنجیده شود تا آنچه به خیر و صلاح مردم است، انجام شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: شهری