کد خبر: ۳۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶ 11 October 2017

سازوکار اجباری شدن بازرسی از آسانسورهای منازل فراهم نیست

مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: راهکاری برای ورود به منازل مردم به منظور بازرسی آسانسورهای واحدهای مسکونی وجود ندارد و مردم برای این کار باید خودشان متقاضی بازرسی باشند.

رضا دهدشتی زاده  اظهار کرد: اگر مردم به اداره‌کل استاندارد مراجعه کنند و نسبت به بازرسی آسانسور منزل خود درخواستی ارائه دهند، این اداره‌کل نسبت به بازرسی آسانسور آن‌ها اقدام خواهد کرد.
 
وی افزود: بازرسی از آسانسورهای واحدهای مسکونی می‌تواند توسط اداره‌کل استاندارد خوزستان، یا شرکت‌های بازرسی که توسط این اداره برای کار بازرسی تایید صلاحیت شده‌اند، انجام گیرد.
 
مدیرکل استاندارد خوزستان تصریح کرد: راهکاری برای ورود به منازل مردم به منظور بازرسی آسانسورهای واحدهای مسکونی وجود ندارد و مردم برای این کار باید خودشان متقاضی بازرسی باشند.
 
دهدشتی زاده با بیان این‌که سازوکار اجباری شدن موضوع بازرسی از آسانسورهای واحدهای مسکونی و شخصی فراهم نیست، عنوان کرد: در کشورهای خارجی پیشرفته نیز بحث بازرسی از آسانسورهای واحدهای مسکونی اجباری نیست و مردم با مراجعه به شرکت‌های بازرسی نسبت به این کار اقدام می‌کنند.
 
وی گفت: آسانسور هر چند وسیله‌ای مفید است اما استفاده از آن خطراتی به همراه دارد و به سرعت مستهلک می‌شود و قطعاتی دارد که مرتبا باید تعویض شوند. این مسایل اهمیت بازرسی سالیانه آسانسورها را دوچندان می‌کند.
 
مدیرکل استاندارد خوزستان خاطرنشان کرد: بازرسی سالانه آسانسورها با سرویس و نگهداری که توسط شرکت‌ها به صورت ماهانه انجام می‌گیرد متفاوت است و در این بازرسی‌ها، دستگاه آسانسور مورد آزمایش قرار می‌گیرد.
منبع: ایسنا