کد خبر: ۳۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۲۳ مهر ۱۳۹۶ 15 October 2017

برگزاری سمینار آموزشی طراحی و اجرای سیستم های اطفا حریق در ساختمان

سمینار آموزشی طراحی و اجرای سیستم های اطفا حریق در ساختمان با رویکرد طراحی و نظارت و همچنین اجرای صحیح سیستم های اسپرینکلر ( سیستم خودبارنده) در ساختمان در سالن اجتماعات موسسه صدر شریف در اهواز برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، سمینار آموزشی طراحی و اجرای سیستم های اطفا حریق در ساختمان با رویکرد طراحی و نظارت و همچنین اجرای صحیح سیستم های اسپرینکلر ( سیستم خودبارنده) در ساختمان در سالن اجتماعات موسسه صدر شریف در اهواز برگزار گردید.


این سمینار با هدف طراحی و نظارت دقیق بر سیستم اسپرینکلر و اطفا حریق در ساختمان که میتواند از خسارات جانی و مالی زیادی جلوگیری نماید، با بهره گیری از سیستم های نوین خودبارنده در ساختمان و همچنین برگزاری آموزش های تخصصی ویژه مهندسان سازمان نظام مهندسی برگزار شد که می تواند چشم انداز خوبی در کاهش خطرات حریق و همچنین کاهش خسارات مالی و جانی هموطنان داشته باشد.
در بخش اول سمینار امید نادری ،مدیر گروه آموزشی مکانیک (گاماخ)، لزوم برگزاری دوره های تخصصی را رمز موفقیت مهندسان در طراحی و نظارت خود در ساختمان ها دانست و در همین راستا دوره های مصوب گاماخ را تشریح کرد و گفت: در هفته های آتی شاهد دوره و سمینارهای تخصصی -کاربردی خواهیم بود.
وی همچنین در خصوص شیوه نامه اجرایی سازمان نظام مهندسی با سازمان آتش نشانی اظهار کرد: مطابق شیوه نامه اجرایی سیستم های اطفا حریق فی مابین سازمان نظام مهندسی خوزستان و سازمان آتش نشانی استان، بر آن شدیم که مهندسان مکانیک سازمان در راستای هرچه بهتر نظارت و همچنین طراحی این سیستم ها دوره ای تخصصی و کاربردی را در چندین مرحله برای تمام اعضای فعال مکانیک برگزار نماییم.
در بخش دوم سمینار کلاس های آموزشی توسط مهندس سامان محمدیان برگزار گردید.