کد خبر: ۳۸۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۲۳ مهر ۱۳۹۶ 15 October 2017

خط آهن هرات-خواف تا ۱۰ روز آینده تکمیل می‌شود

سفیر ایران در افغانستان گفت، کار ساخت آن بخش از پروژه ریلی بین ایران و افغانستان که در استان هرات قرار دارد، در طی ۱۰ روز آینده به اتمام خواهد رسید.
سفیر ایران در افغانستان گفت، کار ساخت آن بخش از پروژه ریلی بین ایران و افغانستان که در استان هرات قرار دارد، در طی 10 روز آینده به اتمام خواهد رسید و سپس بهره برداری از آن آغاز خواهد شد.

کار بر روی این پروژه ریلی 62 کیلومتری از مرز ایران تا منطقه قوریان در استان هرات با هزینه ای در سال 2007 و با هزینه ای 75 میلیون دلاری با استفاده از کمک اعطایی از سوی ایران آغاز شد. این پروژه قرار بود در سال 2009 به اتمام برسد.

به گفته مقامات افغان، با تکمیل این مگاپروژه، خدمات حمل و نقل و ترانزیتی به تجار ارائه خواهد شد و روابط تجاری بین دو کشور ایران و افغانستان رونق خواهد گرفت.

محمدرضا بهرامی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل در بازدید از استان هرات از فرآیند پیشرفت پروژه خط ریلی هرات-خواف بازدید کرد. وی بر تکمیل سریع این خط ریلی تاکید کرد.

وی از سازندگان این خط ریلی خواست تا کارگران بیشتری استخدام کنند تا پروژه در زودترین زمان ممکن به اتمام برسد.

در همین حال، مهندس بازانونی، متخصص این پروژه گفت، از 62 کیلومتر این خط ریلی در داخل خاج افغانستان، حدود 33 کیلومتر کشیده شده و بقیه آن در طی 10 روز آینده تکمیل خواهد شد.

به گفته مقامات افغان، خط آهن 191 کیلومتری هرات-خواف در 4 فاز احداث شده است. حدود 139 کیلومتر از این پروژه توسط ایران تامین مالی شده و اعتبار فاز چهارم طرح از بودجه ملی افغانستان تامین شده است.
برچسب ها: خط آهن هرات