کد خبر: ۳۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۲۵ مهر ۱۳۹۶ 17 October 2017

ایده‌هایی ارزان برای تزیین خانه

اگر قصد تغییر دکوراسیون دارید اما می‌خواهید هزینه چندانی صرف نکنید ما برای شما 20 ایده جذاب، ارزان و ساده داریم.

اگر فکر می‌کنید اجرای دکوراسیون ارزان امکان‌پذیر نیست حتماً متن زیر را بخوانید تا با کمترین هزینه خانه را متحول کنید با ما همراه شوید :

1- دیوار بوم نقاشی


دیوار خانه را همانند بوم نقاشی در نظر بگیرید و با منطقه بندی روی دیوار یک نقاشی رنگی ایجاد کنید. اگر دیوار خانه روشن و سفید است، رنگ‌های ملایم برای بخش‌هایی از دیوار در نظر بگیرید. در این کار دستتان باز است، سطح رنگی را خودتان مشخص کنید. البته توجه داشته باشید از رنگ‌های تند و طیف‌های متعدد استفاده نکنید.

2- کمد را از انباری بیاورید

اگر قفسه، طبقات یا کمد کوچک قابل‌تغییر دارید و استفاده نمی‌کنید آن را پر از مجسمه‌ها و قطعات هنری کوچک کرده و در معرض نمایش بگذارید.

3- بشقاب‌ها را پنهان نکنید

اگرچند کاسه‌بشقاب رنگی و قدیمی (چینی یا ملامینه) به شما به ارث رسیده و آن‌ها را در انتهای کابینت مخفی کرده‌اید برای شما ایده‌ای خلاقانه داریم. این وسایل را از داخل کابینت‌ها بیرون بیاورید. خوب شاید نگران هستید که این آثار ارزش نداشته باشند و یا جنس آن‌ها ملامینه از مد افتاده باشد، ما به شما می‌گوییم به هیچ عنوان نگران این مسائل نباشید قرار نیست این وسایل را به فروش برسانید. یادتان باشد این بشقاب‌ها روی دیوار و بالای مبل نمود بسیار زیبایی خواهد داشت. البته دیوار را با گالری اشتباه نگیرید فقط چند بشقاب را که طرح و رنگ هماهنگ با خانه دارد آویزان کنید.

4- صندلی‌های ارزان

چند صندلی سبک و چوب حصیری پیدا کرده و در گوشه‌ای از خانه بگذارید، این صندلی‌های سبک و طبیعی باعث ایجاد تحول و تغییر در دکوراسیون خانه می‌شود. فراموش نکنید این صندلی‌ها قیمت آنچنانی ندارند. شما می‌توانید با تزیین این صندلی‌ها با کوسن‌های کوچک و رنگی حال و هوای طبیعت را به خانه بیاورید.

5-‌ هارمونی را بشکنید

اثاث و طیف‌های رنگی شبیه به هم را در کنار هم قرار دهید تا‌هارمونی را به بیننده نشان دهد، البته برای این کار یک رنگ غالب در نظر بگیرید و رنگ دیگر را به مقدار کم برای ایجاد تنش استفاده کنید، مثلا در اتاق نشیمن از طیف رنگی خانواده آبی، سبز و یا خاکی بهره ببرید و با استفاده از چند وسایل کوچک قرمز رنگ این‌ هارمونی را بشکنید باور کنید کارتان قشنگ می‌شود.

6- تابلو‌های دست ساز

برای این کار از هر وسیله قدیمی و کهنه استفاده کنید مثلا اگر یک جفت دستکش قدیمی و کهنه زمستانی بچه‌گانه یا مدرن دارید با استفاده از چسب روی قاب بچسبانید و بعد از خشک شدن روی دیوار بپوشانید. البته با وسایل دیگر هم می‌توانید تابلو دست‌ساز بسازید انتخاب مواد اولیه باشماست.

7- طبیعت

سری به بازار گل زده و مقداری پوست کلفت درخت نخل یا هر درخت دیگری را بخرید و در قسمتی از دیوار خانه بچسبانید. با این کار نه تنها طبیعت را به خانه می‌اورید بلکه دکوراسیون خانه را گرم و دلپذیرکرده‌اید. یادتان باشد با این ایده، سبک روستایی را به خانه‌تان آورده‌اید. البته اگر مایل هستید قسمتی‌هایی از دیوار خانه را با راویز چوب طبیعی بپوشانید.

8- فکر‌های بصری

طرح زیبا و گرافیکی را از اینترنت پرینت بگیرید و از این طرح در آباژور و دور گلدان، سطل و یا هر وسیله دیگر که با رطوبت در ارتباط نیست بچسبانید باور کنید این طرح می‌تواند تغییر کوچک و جذابی را به خانه شما بدهد. طرح‌های کلاسیک سیاه و سفید یا تناژ قهوه‌ای ایده خوبی برای این کار است.

9- رو مبلی‌ها

از پارچه‌های طرح‌دار و خاص برای روکش مبلمان استفاده کنید. سعی کنید رنگ این روکش‌ها نزدیک به رنگ دیوار باشد تا بتواند هماهنگی جالبی با کل مجموعه ایجاد کند.

10- چیدن عکس‌ها

چرا عکس‌ها را فقط در آلبوم جاسازی کردید این عکس‌ها می‌تواند در تنوع بخشی خانه موثر باشد، تعدادی از عکس‌ها را به سلیقه خود انتخاب کرده و آن‌ها را در داخل قاب‌های همر رنگ و هم اندازه بگذارید حال به هر شکلی که مایل هستید این عکس‌ها را آویزان کنید.

11- انعکاس سبک

برای خانه‌تان فضا بسازید، مثلا استفاده از آینه و میز دست‌ساز در لابی می‌تواند فضای جدید و داستان‌گونه‌ای را برای شما بسازد.

اگر آینه و میز توالت شما قدیمی و رنگ و رو رفته است با اسپری رنگی یک لایه رنگ کلاسیک به این وسایل زندگی ببخشید.

12- پشته‌ای از کتاب

اگر قفسه، کمد یا جایی برای کتاب‌ها ندارید از این کتاب‌ها در دکوراسیون بهره ببرید. کتاب‌ها با ضخامت‌های متفاوت می‌تواند در گوشه خانه نگاه‌ها را به خود جذب کند شاید این ترکیب دکوراسیون برای مدت طولانی زیبا نباشد اما بدون تردید در تغییر دکوراسیون موثر است.

13- قدرت شمع

از قدرت شمع غافل نباشید، این عناصر کوچک اما رمانتیک و کارآمد برای زندگی‌های مدرن و امروزی وسیله ضرروی است نگاه کردن به نور شمع آرامش خاصی به افراد می‌بخشد. شما می‌توانید شمع‌ها را داخل ظروف شیشه‌ای بزرگ گذاشته و از این عناصر لذت ببرید. در قسمت‌های مختلف خانه از شمع‌های کوچک و بزرگ استفاده کرده و انرژی شمع‌ها را فراموش نکنید.

14-الگوهای مخلوط

مهم نیست درچه فصلی هستید، بهار یا زمستان خانه‌تان را با ملحفه‌های طرح‌دار و گل‌دار زیبا بپوشانید. سعی کنید رومبلی‌ها یا پرده‌های خانه طرح دار با پس زمینه سفید بردارید. پارچه میز کنار تخت یا ناهارخوری و یا هر وسیله دیگری که نیاز به ملحفه دارد را با این طرح بپوشانید.

15- فضای خانه را گسترش دهید

با قرار دادن یک آینه قدی و بزرگ در فضاهای تنگ و تاریک مانند راهرو یا اتاق‌های کوچک به این فضاها وسعت دهید. این آینه‌ها حداقل باید سه چهارم دیوار باشد. فراموش نکنید خانه شما باید دلباز و روشن باشد، برای این کار هیچ وقت خانه‌های کوچک را مملو از مبلمان و اثاث تیره نکنید.

16- مجموعه به نمایش بگذارید

از گلدان‌ها، لیوان و کوزه‌های شیشه‌ای مجموعه بی‌نظیر بسازید و آن‌ها را در شومینه که روشن نیست یا روی میز بچینید. اگر این وسایل رنگ‌های هماهنگ داشته باشد نمود بهتری به مجموعه شما می‌دهد. سعی کنید شیشه و جام‌های شما رنگ‌های زنده و شاد داشته باشند.

17- مملو از رنگ‌های روشن

حتی اگر طرفدار سرسخت رنگ‌های تیره هستید برای تغییر و تحول یکباره خانه این حس را کنار بگذارید، شما می‌توانید با رنگ‌آمیزی دیوار با رنگ‌های ملیح و روشن حس و حال تازه‌ای به خانه ببخشید. رنگ دیوار کرمی تا نخودی سبز پسته روشن تا آبی ملیح می‌تواند خانه را رویایی کند. البته فراموش نکنید رنگ سفید را ازدیوار‌های خانه حذف نکنید.

18- مبلمان هدف‌‌دار

صندلی زوار دررفته را دور نیندازید. شما می‌توانید در کنار تخت خوابتان از این صندلی استفاده کنید. برای این کار ابتدا این صندلی را با رنگ سفید پوشانده و برخی از وسایل اتاق خواب مانند ساعت، کتاب، یا چراغ مطالعه را روی آن بگذارید، به همین راحتی شما صاحب بهترین و خاص‌ترین میز مخصوص اتاق خواب شدید.

19- آویز دست‌ساز

با استفاده از وسایل دورریختنی برای خود آویزهای دست‌ساز ساخته و آن را در کنار در ورودی آویزان کنید. شما می‌توانید با استفاده از یک تخته چوب و چند سنگ درشت و اندکی چسب پلی اورتان برای خودتان آویز اعجاب‌انگیز بسازید. البته شما می‌توانید در قسمت‌های مختلف خانه با ابزار‌های مختلف وسایل دست ساز بسازید.

20- لامپ‌ها را عوض کنید

فکر کنم یادتان نمی‌آید آخرین بار چه زمانی لامپ خریده‌اید. لامپ‌ها بعد از مدتی کهنه و کم نور می‌شوند. از شما می‌خواهیم برای قدم نهایی دکوراسیون ارزان، لامپ یا لوستر‌های خانه را عوض کنید.
منبع: صما