کد خبر: ۳۸۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۶ 19 October 2017

نوسازی بافت‌های فرسوده عقب تر از برنامه تعریف شده است

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران یادآور شد: علی‌رغم تلاش‌های بسیار در نوسازی بافت‌های فرسوده شهری در کشور، عملکرد نوسازی این بافت‌های فرسوده عقب تر از برنامه تعریف شده است. همچنین تلاش‌های بسیاری در جهت نوسازی پایتخت توسط مناطق، دفاتر خدمات نوسازی و غیره انجام شده، اما روند اجرای نوسازی در شهر تهران از برنامه‌های تعریف شده عقب است.

 عبادالله فتح اللهی مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران اظهار کرد: با توجه به اینکه عادلانه شدن مشوق‌ها و ارتقای کیفیت زندگی شعاری بود که در تدوین بسته‌های تشویقی جدید در نظر گرفته شد، اما هدف از تدوین بسته‌های تشویقی نوسازی، افزایش موج صدور پروانه در بافت‌های فرسوده نیست، بلکه هدف از آن تاکید بر جبران کسری خدمات و توسعه سرانه‌های خدماتی از جمله ایجاد پارکینگ، فضای سبز و غیره در جهت ارتقای سطح کیفیت زندگی در بافت‌های فرسوده است.

وی با بیان اینکه تراکم ساختمانی قبل از نوسازی در بافت‌های فرسوده شهر تهران 2 و نیم طبقه است و این رقم بعد از نوسازی به 5 طبقه می‌رسد، لذا این موضوع افزایش جمعیت پذیری و کسری خدمات در این بافت‌ها را به دنبال دارد، تاکید کرد: به همین دلیل اولویت اول فعالیت‌های ستاد بازآفرینی کلانشهر تهران و به تبع آن ستادهای بازآفرینی در مناطق، ارتقای کیفیت زندگی شهروندان مبنی بر ارتقای سرانه‌های خدماتی در بافت‌های فرسوده است.

فتح اللهی اضافه کرد: بعد از اولویت حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده که از طریق مقاوم سازی پلاک‌های فرسوده اتفاق می‌افتد، تامین خدمات و زیرساخت ها جزء اصلی ترین اولویت‌ها در محلات هدف به شمار می رود که این نیاز به صورت جدی در شهر تهران در ابعاد مختلف از جمله ایجاد فضای سبز، آتش نشانی، آب، برق، گاز، فضاهای فرهنگی، آموزش و پرورش، فضاهای تفریحی و غیره نمایان می‌شود و نیازمند توجه بیشتر است.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در پایان یادآور شد: علی‌رغم تلاش‌های بسیار در نوسازی بافت‌های فرسوده شهری در کشور، عملکرد نوسازی این بافت‌های فرسوده عقب تر از برنامه تعریف شده است. همچنین تلاش‌های بسیاری در جهت نوسازی پایتخت توسط مناطق، دفاتر خدمات نوسازی و غیره انجام شده، اما روند اجرای نوسازی در شهر تهران از برنامه‌های تعریف شده عقب است