کد خبر: ۳۸۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶ 23 October 2017
مدیر نمایشگاه های بین المللی خوزستان:

برگزاری نمایشگاه نفت موجب تعامل مجموعه تجارب سازندگان داخلی

مدیر نمایشگاه های بین المللی خوزستان گفت: برگزاری نمایشگاه نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي در خوزستان موجب ايجاد تعامل هدفمند مجموعه تجارب سازندگان داخلی با یکدیگر است.

رحیم جلیلی اظهار کرد: نفت اصلی ترین عامل انرژی در جهان است و با وجود ظهور انرژی های نو در چند دهه آينده همچنان پشتوانه طرح های عمرانی و توسعه ای کشور است و در خوزستان نام این ماده استراتژیک در هویت سیاسی و استراتژیک نقش بسته و نقش مهمی در زندگی مردم دارد.

وی با بیان اینکه چشم انداز آینده اقتصاد جهان، نشانگر افزایش رو به تزاید، تقاضای انرژی با نقش مسلط نفت و گاز می باشد تصریح کرد: جایگاه استراتژیک ایران اسلامی به عنوان دارنده منابع عظیم انرژی و همچنین استفاده مطلوب از نفت و گاز به عنوان مهم ترین مزیت اقتصادی کشور و به منظور حفظ منافع و مصالح جمهوری اسلامی ایران، مستلزم حضور فعال و ایفای نقش سازنده در مجامع جهانی و رویدادهای بین المللی است.

مدیر نمایشگاه های بین المللی خوزستان خاطر نشان کرد: اکنون بینش مدیریت راهبردی چنین اقتضا دارد که باید گام های بلندتر و سریع تری را برای استفاده از توان سازندگان داخلی، بهره گیری از ظرفیت توانمندی مهندسی و پیمانکاران بومی، توسعه همکاری های مشترک بین المللی در پرتو مناسبات عادلانه و مبتنی بر منافع ملی برداشت و بی تردید توجه و اهتمام ویژه به این موارد می تواند این رخداد بین المللی را به نقطه عطفی در نمایشگاه های بین المللی مبدل کند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي در خوزستان موجب ايجاد تعامل هدفمند مجموعه تجارب سازندگان داخلی با یکدیگر است عنوان کرد: این نمایشگاه می تواند در شناسایی و معرفی توانمندی های بالقوه صنعت و سازندگان داخلی تاثیر گذار باشد.

جلیلی اذعان کرد: بی تردید نمایشگاه حاضر می تواند فرصتی بی بدیل به منظور توسعه همکاری های مشترک میان شرکت های توانمند ایرانی برپایه استفاده از کلیه امکانات بالقوه و بالفعل داخلی از یک سو و شرکت های خارجی و بین المللی ودر پرتو مناسبات عادلانه مبتنی بر رعایت منافع از سوی دیگر باشد.

وی در پایان گفت: از همه دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه تشکر و برای شرکت کنندگان و تولیدکنندگان آرزوی توفیق روزافزون را دارم.