کد خبر: ۳۸۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶ 30 October 2017

نفت سرانجام فرودگاه اهواز را جابه‌جا می‌کند

دغدغه جابه‌جایی فرودگاه اهواز و بنا کردن دوباره فرودگاه این شهر در منطقه جدید که از سال‌ها پیش مطرح شده بر اساس اظهارات جدید نماینده مردم این شهر در مجلس در فازی جدید قرار گرفته است.
 زمستان سال ۱۳۹۱ بود که رسولی‌نژاد - مدیرعامل وقت شرکت فرودگاه‌های کشور - به ایسنا خبر داد که در زیر باند فرودگاه فعلی اهواز حوضچه‌های نفت پیدا شده و پس از آن مذاکراتی برای خرید این فرودگاه از سوی شرکت نفت و بنا کردن آن در منطقه‌ای دیگر آغاز شده است.

این موضوع که مصوبه هیات دولت را دریافت کرد و صحبت از پیدا کردن مکانی در ۱۵ کیلومتری شهر اهواز را در دوره‌های مختلف زمانی پشت سر گذاشت، پس از چند سال به نظر می‌رسد در فرآیندی دقیق‌تر قرار گرفته است.

شرکت فرودگاه‌ها از همان زمان نیز اعلام کرد: این فرآیند نزدیک به هشت سال زمان نیاز خواهد داشت و تا آن زمان همچنان از فرودگاه فعلی اهواز برای رفت و آمدها استفاده می‌شود.

در دوره دولت یازدهم نیز ایلخانی دیگر مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرده بود که این شرکت مذاکراتی را با وزارت نفت داشته تا با توافق طرفین این وزارتخانه برای ساخت یک فرودگاه جدید در اهواز اقدام کند و به محض آماده شدن فرودگاه فعلی به این وزارتخانه تحویل شود.

با توجه به اهمیت جدی پیدا کردن محلی در اهواز که از یک سو وارد میادین نفتی و گازی نشود و از سوی دیگر اولویت‌های ایمنی صنعت هوایی را لحاظ کند، به نظر می رسد در طول این سال‌ها کار برای پیگیری شناسایی مکان دقیق این پروژه دنبال شده و حالا طبق اظهارات کاظمی نسب نماینده فعلی اهواز این فرودگاه با سرمایه‌گذاری خارجی احداث خواهد شد.

این طرح که به طور رسمی به منظور توسعه میدان‌های نفتی اهواز و خارج شدن این فرودگاه از این محدوده صورت بگیرد، نیاز به سرمایه‌گذاری قابل توجهی خواهد داشت که به نظر می‌رسد با حضور شرکت‌های خارجی امکان پیگیری آن وجود خواهد داشت، هر چند احتمالا تا زمان نهایی شدن این فرآیند همچنان فرودگاه فعلی اهواز به عنوان محل اصلی رفت و آمد هواپیماها در نظر گرفته می‌شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: فرودگاه اهواز