کد خبر: ۳۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۷ - ۲۵ آذر ۱۳۹۶ 16 December 2017
رئیس بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی:

سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور بازسازی می‌شود

از ۵ میلیون واحد نیازمند بازسازی در مناطق روستایی کشور، تاکنون بیش از ۲ میلیون واحد بازسازی شده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی با بیان اینکه سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور بازسازی می شود تصریح کرد: از ۵ میلیون واحد نیازمند بازسازی در مناطق روستایی کشور، تاکنون بیش از ۲ میلیون واحد بازسازی شده است.



علیرضا تابش زاده در جلسه هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمان با اشاره به بهسازی ساختمان ها در کشور و تاثیرات آنها در کاهش تلفات انسانی در بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله اصریح کرد: اقدامات صورت گرفته یک اقدام دسته جمعی است که جا دارد از همه مسئولین امر، بانکها و ... که در این امر مشارکت دارند تشکر ویژه ای را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور بازسازی می شود تصریح کرد: از ۵ میلیون واحد نیازمند بازسازی در مناطق روستایی کشور، تاکنون بیش از ۲ میلیون واحد بازسازی شده است.

تابش زاده با بیان اینکه اعتبار این واحدهای بازسازی شده در سطح کشور ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده تصریح کرد: بیشتر این اعتبارات از طریق منابع داخلی خود بانکها بوده است که نشان از احساس مسئولیت بانکها در این زمینه است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور معاون اول رییس جمهور  و روسای بانکهای دولتی کشور قبل از وقوع زلزله کرمانشاه تصریح کرد: در آن جلسه مقرر شد که ۱۰۰ درصد اعتبارت در حوزه مقاوم سازی را روسای بانکها تخصیص و به استان ها ابلاغ کنند.

وی با اشاره به زلزله هجدک کرمان اظهار کرد:  ۳۰۰۰ واحد مسکونی در منطقه زلزله زده کرمان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بازسازی خواهد شد و کار اعطای تسهیلات از فردا صورت خواهد گرفت

تابش زاده در ادامه خطاب به استاندار کرمان گفت: باید این اعتبارات به سمت منازل و مناطقی که در معرض خطر هستند سوق داده شود و آمادگی داریم بیش از این ۳۰۰۰ واحد مسکونی را نیز بازسازی صورت دهیم.
 

منبع: ایسنا