کد خبر: ۳۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۱۲ دی ۱۳۹۶ 02 January 2018

گرد و خاک عراقی در راه است

مدیرکل هواشناسی خوزستان از وقوع گرد و خاک در برخی شهرها با منشا خارجی در بعد از ظهر امروز خبر داد.
 
کوروش بهادری  با اشاره به ایجاد توده گرد و خاک روی کشور عراق اظهار کرد: احتمال دارد توده گرد و خاکی که در کشور عراق شکل گرفته بعد از ظهر امروز برخی شهرهای خوزستان از جمله آبادان، خرمشهر، شادگان و اهواز را تحت تأثیر قرار دهد و کیفیت دید در این شهرها به دو یا سه کیلومتر کاهش یابد. 
  
وی با اشاره به میزان بارش‌های خوزستان از شب گذشته تا صبح امروز افزود: میزان بارش در دزفول 2.6 میلی‌متر، مسجدسلیمان 2.7 میلی‌متر، رامهرمز 2.5 میلی‌متر، شوشتر 5 میلی‌متر ، لالی 5.6 میلی‌متر، گتوند 5.2 میلی‌متر  و در اهواز 0.8 میلی‌متر گزارش شده است. 
  
مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه تا آخر هفته کاهش 4 تا 5 درجه‌ای دما را خواهیم داشت، گفت: پیش‌بینی می‌شود در آخر هفته یک سامانه بارشی در خوزستان وارد شود ولی میزان بارش‌ مناسب برای منابع آبی نخواهد داشت. 
  
بهادری ادامه داد: میزان بارش‌ها در کل کشور کاهش یافته و حتی بارش شب گذشته در استان چهارمحال و بختیاری که منبع تامین آب اصفهان و خوزستان است، 7 میلی‌متر بوده است. 
  
مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه تاراز در شمال خوزستان شاهد بارش برف بوده است، افزود: در شبانه‌روز گذشته تاراز با دمای صفر درجه سانتی‌‌گراد و گتوند با 26 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 12 تا 25 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود. 
 
منبع: ایسنا