کد خبر: ۳۸۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۱ - ۲۳ دی ۱۳۹۶ 13 January 2018
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تاکید کرد

حداقل و حداکثر عیدی امسال کارگران

به گفته دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، رقم دستمزد امسال کارگران ۹۳۰ هزار تومان است که بر اساس آن حداقل یک میلیون و ۸۶۰ هزار تومان و حداکثر ۲ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان عیدی باید به کارگران پرداخت شود.

هادی ابوی اظهار کرد: هر سال بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مبلغ عیدی کارگران محاسبه و پرداخت می‌شود به این نحو که حداقل عیدی کارگران معادل ۲ ماه پایه دستمزد و حداکثر عیدی کارگران معادل ۳ ماه پایه حقوق و دستمزد است.

به گفته دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران اگر دستمزد کارگری بیش از حداقل‌های قانونی باشد، باید از فرمول کف و سقف تبعیت کند و حداقل دو ماه پایه دستمزد و حداکثر سه ماه پایه مزد ملاک قرار خواهد گرفت.

ابوی در پاسخ به این پرسش که آیا همه کارگران این میزان عیدی را دریافت می‌کنند، اظهار کرد: همه کارگران مشمول قانون کار که حداقل یک سال کارکرد داشته باشند، این رقم را دریافت خواهند کرد. میزان عیدی همه ساله به ازای مدت کارکرد پرداخت می‌شود یعنی چنانچه کارگری شش ماه کار کرده باشد، ۴۶۵ هزار تومان عیدی می‌گیرد. بسیاری از کارشناسان و فعالان کارگری معتقدند با توجه به وضع معیشتی و شرایط سخت زندگی اقشار ضعیف و کارگران مبلغ عیدی چندان در زندگی آنها اثرگذار نیست. بر این اساس تاکید دارم که کارفرمایان عیدی و پاداش کارگران را هر چه سریع‌تر بپردازند و به شب عید یا پس از عید که مشمول گرانی و افزایش گرانی می‌شود، موکول نکنند.

به گزارش ایسنا، سال گذشته پایه حقوق کارگران ۸۱۲ هزار تومان بود که بر این اساس حداقل عیدی کارگران مشمول یک میلیون و ۶۲۴ هزار تومان و حداکثر عیدی به میزان دو میلیون و ۴۳۶ هزار تومان پرداخت شد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: عیدی کارگران