کد خبر: ۳۸۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۲۶ دی ۱۳۹۶ 16 January 2018

احتمال راه‌اندازی خط BRT و خرید ۵۰ اتوبوس برای اهواز

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اهواز گفت: خرید ۵۰ اتوبوس در سال ۹۷ در نظر گرفته شده است که پس از این که آمار تائید شد اعلام می‌شود همچنین راه‌اندازی خط BRT در سال آینده نیز کلید می‌خورد.

سید کوروش حسینی‌زاده با بیان اینکه بر اساس فرمول‌های حمل و نقل و نیز تقاضای سفر و تعداد جمعیت، اهواز باید 800 دستگاه خودرو داشته باشد، اظهار داشت: اکنون 227 اتوبوس پای کار وجود دارد که از این تعداد حدود 170 الی 180 اتوبوس در خیابان فعال هستند و مابقی خودروها در زمره گردونه تعمیرات قرار می‌گیرند. 

وی با بیان اینکه 101 اتوبوس در بخش دولتی و 126 اتوبوس در بخش ملکی سازمان قرار می‌گیرد، بیان کرد: 71 خط مسیر اتوبوس در اهواز قرار دارد که با توجه به مسیرها، زمان انتظار استاندارد باید بین 10 الی 15 دقیقه باشد ولی این زمان در اهواز بین 25 تا 35 دقیقه و نیز در برخی از مسیرها بین 25 تا 40 دقیقه است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی به قرار گرفتن دو اقدام مهم در دستور کار سازمان اشاره کرد و گفت: تجهیز و افزایش ناوگان اتوبوسرانی و نیز بازسازی و ساخت ایستگاه‌های سطح شهر در دستور کار سازمان قرار گرفته شده است به طوری که در حال حاظر 1350 ایستگاه اتوبوس اعم از تابلو، ایستگاه سایبانی و مکانیزه در شهر اهواز قرار دارد که 370 ایستگاه سایبانی و 48 ایستگاه مکانیزه در این تعداد قرار گرفته شده است.

وی افزود: برنامه‌ریزی شده که در سال 97 تعدادی از ایستگاه‌ها مکانیزه شوند و نیز تعدادی از ایستگاه‌ها که فقط تابلو هستند ایستگاه سایبانی در آن مکان احداث شود. 

حسینی‌زاد عنوان کرد: 5 سال بود که اتوبوس جدیدی از سوی سازمان شهرداری‌ها اختصاص داده نشده بود اما امسال با پیگیری‌های استاندار و شهردار توانستیم در مرداد ماه 52 دستگاه اتوبوس 2017 یورو 4 خریداری کنیم که 5 دستگاه را تاکنون تحویل گرفته‌ایم و در بهمن‌ماه و اسفند ماه نیز مابقی اتوبوس‌ها را تحویل خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه 9 دستگاه مینی‌بوس ایسوزو نیز خریداری شده، ادامه داد: در 6 خط شهری اهواز تقاضای سفر کم است از این رو در کارگروه فنی مبحث استفاده از مینی‌بوس در این خطوط بررسی خواهد شد. 

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اهواز با اشاره به اینکه شهردار در صدد است تا جایی که می‌تواند برای خرید اتوبوس از بودجه شهرداری استفاده کند، تصریح کرد: بر اساس آمار غیر رسمی خرید 50 اتوبوس در سال 97 درنظر گرفته شده است که پس از اینکه آمار تایید شد اعلام می‌شود همچنین راه‌اندازی خط BRT در سال آینده نیز کلید خواهد خورد البته این امکان وجود دارد که این خط زودتر به بهره‌برداری برسد.
منبع: خوز نیوز
برچسب ها: اتوبوس ،اهواز