کد خبر: ۳۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ 21 January 2018
نماینده اهواز:

حذف بودجه گرد و غبار به تنگ‌نظرانی برمی‌گردد که برای نابودی خوزستان تلاش می‌کنند

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر مخالفت نمایندگان خوزستان در حذف بودجه مقابله با گرد و غبار در لایحه بودجه پیشنهادی به مجلس در صحن علنی، گفت: حذف این بودجه به تنگ‌نظرانی برمی‌گردد که برای نابودی خوزستان تلاش می‌کنند.

علی ساری در خصوص حذف بودجه 150 میلیون دلاری مقابله با گرد و غبار جنوب کشور از جمله خوزستان، در لایحه بودجه پیشنهادی به مجلس اظهار کرد: این مسأله به تنگ‌نظرانی برمی‌گردد که در کشور برای نابودی خوزستان تلاش می‌کنند و نه تنها استان خوزستان بلکه کل کشور را نابود می‌کنند.
 
وی با تأکید بر اینکه موضوع حذف بودجه گرد و غبار خوزستان در لایجه بودجه در صحن علنی مجلس مورد پیگیری قرار می‌گیرد، تصریح کرد: قطعا با حذف این بودجه در صحن علنی مجلس مخالفت خواهیم کرد.
 
نماینده اهواز در خانه ملت با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه مقابله با گرد و غبار خوزستان عنوان کرد: معضل ریزگردها همچنان گریبانگیر خوزستان است و اقدامات دولت در این زمینه اقداماتی درمانی بوده و پیشگیرانه نبوده است.
 
ساری ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه یعنی مخالفت با سیاست‌های انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه‌های خوزستان. بله، می‌توانند تمام آب‌های جهان را به فلات مرکزی منتقل کنند؛ اما می‌توانند از آب‌های نامحدود نظیر دریای عمان برای انتقال آب استفاده کنند، نه آب‌های محدود خوزستان.
 
وی با بیان اینکه وضعیت خوزستان بسیار وخیم و ناگوار است، گفت: تلاش تمامی نمایندگان خوزستان بر جلوگیری از حذف بودجه مقابله با گرد و غبار در لایحه بودجه است. متأسفانه دوستان ما در کمیسیون تلفیق مجلس به چنین نتایجی رسیدند و این بودجه را حذف کردند.
 
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقادات مردم خوزستان مبنی بر اینکه هنگام حذف بودجه مقابله با گرد و غبار خوزستان در لایحه بودجه توسط کمیته تلفیق، نمایندگان خوزستان کجا بوده‌اند؟ اظهار کرد: مردم حق دارند. اما هنوز لایحه بودجه در مجلس است و اکنون فقط تلفیق بودجه به پایان رسیده و باید تمام تلاش‌مان را کنیم تا بودجه مقابله با گرد و غبار از لایحه بودجه حذف نشود.
منبع: ایسنا