کد خبر: ۳۸۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ 21 January 2018
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان عنوان کرد:

97، از سخت‌ترین سال‌های صنعت برق خواهد بود/احتمال خاموشی‌های گسترده

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: سال 97 به دلیل کاهش نزولات جوی از سخت‌ترین سال‌های صنعت برق خواهد بود و احتمال خاموشی‌های گسترده در این سال وجود دارد.

محمود دشت بزرگ اظهار کرد: ‏در شرایط بسیار حساسی برای صنعت برق استان هستیم و باید آمادگی لازم را برای هر پیشامدی داشته باشیم.
 
وی افزود: به دلیل کاهش نزولات جوی سال 97 از سخت‌ترین سال‌های صنعت برق خواهد بود و احتمال خاموشی‌های گسترده در این سال وجود دارد.
 
در یک سال گذشته همه تلاشمان را کردیم تا در چنین روزهایی که گردوغبار چندین برابر حد مجاز می‌شود صنعت برق استان از پایایی لازم برخوردار باشد. دیروز و امروز (29 و 30 دی ماه) نشان داده که راه را درست آمده‌ایم و تمهیدات اندیشیده شده، استانداردهای پایداری شبکه را در مقابل گردوخاک بسیار افزایش داده است.
 
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به این‌که وضعیت پیش آمده همانند وقوع سیل و زلزله است، تصریح کرد: کارهای لازم را ظرف مدت یک سال گذشته انجام داده‌ایم و عملیات مقاوم سازی نیز همچنان در حال انجام شدن است.
 
دشت بزرگ عنوان کرد: با همه این شرایط، با توجه به شدت گرد و غبار باید همه نیروها آمادگی خود را حفظ کنند تا شبکه دچار مشکل حادی نشود.
 
وی با اشاره به کاهش بارندگی‌ها و تاثیر آن بر نیروگاه‌های برق‌آبی عنوان کرد: بحث دیگری که باید از امروز برای آن برنامه داشته باشیم تابستان سال 97 است؛ چرا که با کاهش شدید و بی سابقه نزولات جوی احتمال آن می‌رود که بعضی از واحدهای تولیدی سدها به دلیل ذخیره پایین آب، از مدار تولید خارج شوند.
 
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خاطرنشان کرد: اگر چنین شرایطی رقم بخورد با خاموشی‌های گسترده ای رو به رو خواهیم شد. خصوصا در استانی مانند خوزستان که درصد قابل توجهی از انرژی الکتریکی تولید شده محصول نیروگاه‌های برق‌آبی است.