کد خبر: ۳۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ 21 January 2018

خادمی: دولت‌ها در ریزگردها دخالت نکنند زاگرس‌نشینان از این گرد و غبار خلاص می‌شوند

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:‌ در خصوص گرد و غبارهای مناطق زاگرس‌نشین اگر دولت‌ها دخالت نکنند و بگذارند روند طبیعی اکوسیستم محیط زیست ادامه یابد و در مسیر رودخانه‌ها تغییر ایجاد نکنند استان خوزستان و مناطق زاگرس‌نشین از این گرد و غبار رها می‌شوند.
هدایت‌الله خادمی در پایان جلسه امروز در تذکری شفاهی به رییس‌جمهور، بیان کرد: در هفته گذشته بخصوص در روز گذشته استان خوزستان را خاک و گرد و غبار و باران‌های اسیدی مورد تهاجم قرار داد و این مردم نادیده گرفته شده را روانه بیمارستان‌های بدون تجهیزات استان کرد، حتما تعدادی هم فوت کردند. مدارس و صنعت تعطیل شد. پروازها لغو شد و تصادفات جاده‌ای فراوانی اتفاق افتاد. چرا آقای کلانتری که با صحبت‌های غیرکارشناسی هدفمند و بخشی‌نگری مدتی است استان را ملتهب کرده است در استان حضور پیدا نکرده است؟
 
وی در ادامه گفت: چرا تصمیمی برای بردن خاک از خوزستان گرفته نمی‌شود؟ نفت و آب و منابع دیگر قابل انتقال را برده‌اید و می‌برید، چرا این خاک و گرد و غبار را نمی‌برید؟ این خاک را هم ببرید و بریزید بر سر کسانی که باعث بیکاری جوانان شده‌اند، باعث کوله‌بری پیرمردان و معلولین در کردستان شده‌اند. باعث فقر و بیکاری در سیستان و بلوچستان شده‌اند. این خاک را ببرید و بر سر کسانی که باعث وضعیت اسفناک آموزش و پرورش و معلمین آینده‌ساز کشور شده‌اند، بریزید. آقای رییس‌جمهور بگذارید استان‌های زاگرس‌نشین هم زندگی کنند، اجازه دهید که خاک خوزستان هم مرطوب و نمناک شود. اجازه دهید آب شرب داشته باشند و تالاب‌هایش سیراب باشد. اگر دولت‌ها دخالت نکنند و اجازه دهند اکوسیستم محیط زیست به طور طبیعی ادامه یابد مساله گرد و غبار حل خواهد شد.
منبع: ایسنا