کد خبر: ۳۸۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ 25 January 2018
استاندار خوزستان مطرح کرد:

ضرورت اتمام پروژه نهال‌کاری در کانون‌های فوق بحرانی ریزگردهای خوزستان تا پایان امسال

استاندار خوزستان گفت:در برنامه سال گذشته 30 هزار هکتار نهال‌کاری به‌منظور مبارزه با ریزگرد در کانون‌های فوق بحرانی بود که انتظار می‌رود تا پایان امسال به انجام برسد.


غلام‌رضا شریعتی در نشست شورای اداری خوزستان بابیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم، اظهار کرد: در طول این سال‌ها اقدامات مؤثری در جهت حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان، گسترش عدالت و توسعه رفاه در جامعه انجام شد.

وی بابیان اینکه تحریم‌ها و سختگیری‌هایی که دولت متحمل شد تنها برای بالا بردن رفاه مردم بود، گفت: اکنون اگر کاستی‌هایی در جامعه احساس شود و غفلت‌هایی از جانب مسئولان صورت گرفته منکر آن نیستیم و تمام تلاش ما برای بهبود شرایط است.

استاندار خوزستان خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان عنوان کرد: به روش مطلوب از عملکرد خود گزارشی را نه به شکل زبانی بلکه به روشی که به جذب جوانان منجر شود، ارائه کنند.

وی با تأکید بر ضرورت دیدارهای مردمی با مسئولان، افزود: مدیران دستگاه‌ها برای امورات جاری مردم وقت بگذارند در شهرستان‌ها نیز فرمانداران به مدیران ادارات در رابطه با دیدار با مردم تذکر دهند.

شریعتی بابیان اینکه در پاییز و زمستان به دلیل کمبود باران در استان و کشور با مسائل زیست‌محیطی مواجه شدیم، گفت: در حوزه برق در نسبت به سال گذشته به پایداری رسیدیم و مشکلات کمتری داریم اما در رابطه با ریزگردها تمام دستگاه مربوط به‌صورت ویژه مسائل ریزگردها را دنبال می‌کنند.

وی عنوان کرد: در برنامه سال گذشته 30 هزار هکتار نهال‌کاری به‌منظور مبارزه با ریزگرد در کانون‌های فوق بحرانی بود که انتظار می‌رود تا پایان امسال به انجام برسد.

استاندار خوزستان افزود: تاکنون تعداد 19 هزار هکتار کاشت انجام و تعداد 11 تا 12 هزار هکتار را مرطوب کردیم.

وی با ابراز خرسندی از موافقت مقام معظم رهبری با اختصاص 150 میلیون دلار اعتبار مقابله با ریزگردها در خوزستان از طریق صندوق توسعه ملی بیان کرد: از این میزان 100 میلیون دلار برای ریزگردها و 50 میلیون دلار برای برق خوزستان اختصاص دارد.

منبع: فارس