کد خبر: ۳۹۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۲ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ 07 February 2018
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی:

آسمان خوزستان از فعالیت فلرهای نفتی مسموم شده است

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت:آسمان اهواز و استان از فعالیت فلرهای نفتی مسموم شده است و با کمترین بارش مردم بیماری های مختلفی که دلیل آن آلودگی است مبتلا می شوند.


از اهواز جواد کاظم نسب پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح 16 پروژه درمانی که در روستای صفحه 2 با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، خطاب به معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: پس از گذشت 40 سال از پیروی انقلاب اسلامی امروز شاهد افتتاح مرکز درمان در روستا شده‌ایم.

وی بابیان اینکه مردم نقش اصلی و اساسی را در پیروزی انقلاب داشتند، افزود: این مردم رو در روی دشمن برای دفاع از مرزهای کشور ایستادگی کردند، ما منکر خدمات دولت به مردم نیستیم اما این مردم بیش از این مستحق خدمات هستند.

نماینده مردم اهواز بابیان اینکه مردم منطقه فاقد آب شرب هستند، بیان کرد: اکنون اگر به دنبال رفع مشکلات بهداشتی و درمانی هستیم ابتدا باید به دنبال پیشگیری باشیم، آسمان اهواز و خوزستان از فعالیت فلرهای نفتی مسموم شده و با کمترین بارش مردم به بیماری‌های مختلفی که دلیل آن آلودگی است مبتلا می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه شرکت‌های نیشکر با انواع فعالیت‌های خود سبب بدبختی مردم شده‌اند، اظهار کرد: کارون زمانی محل کشتی‌رانی بود اما امروز محل تجمع فاضلاب‌ها شده است.

کاظم نسب بابیان اینکه وزارت بهداشت در مسائل استان خوزستان به شکل جدی ورود کند، گفت: بیشترین بیماران سرطانی مربوط به خوزستان هستند و روزبه‌روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، نمی‌توان حقایق موجود را عنوان نکرد.

وی بابیان اینکه بیشترین اعتبارات را در کمیسیون تلفیق به حوزه بهداشت و درمان اختصاص داده شد عنوان کرد: انتظار می‌رود بیش‌ازپیش به مردم این مناطق رسیدگی شود.

نماینده مردم اهواز با تأکید بر اینکه بی‌مهری به خوزستان بسیار زیاد است، گفت: مدیران، مسئولان، دهیاران و... با کمترین اعتبارات و امکانات در حال فعالیت هستند، نفت انواع بدبختی‌ها را در استان خوزستان ایجاد کرده اما تاکنون حق آلایندگی را پرداخت نکرده است.

منبع: فارس