کد خبر: ۳۹۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ 12 February 2018

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان به یک غیربومی سپرده شد

سرانجام حواشی ایجاد شده بر اثر انتخاب فردی برای میراث فرهنگی خوزستان با صدور حکم سرپرستی این اداره کل به نام یک مدیر غیربومی در خوزستان فروکش کرد.


مدتهاست اختلاف سلایق در خوزستان باعث شده است که وزارتخانه ها و سازمان های ملی برای انتخاب مدیری در خوزستان با چالش مواجه می شود و به عبارتی رایزنی هایی که صورت می گیرد به سمت تخریب چهره های بومی پیش می رود و در نهایت مدیران مرکز نشین تصمیم می گیرند؛ حکم را به نام فردی خارج از استان بزنند تا درگیر حواشی کمتری شوند. همیشه هم انتقاد به انتصاب افرادی غیربومی در خوزستان فراوان بوده است ولی به سرعت فروکش می کند.

مدیرکل قبلی میراث فرهنگی خوزستان، خسرو نشان بود یک فرد بومی ولی بدون تخصص در زمینه میراث فرهنگی. نشان، آذر ۹۴ به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی استان خوزستان منصوب شد و در کارنامه فعالیت های وی، مدیرکلی ارشاد اسلامی خوزستان و معاونت فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز دیده می شود. فعالیت های نشان در بین فعالان میراث، حامیان و منتقدانی دارد ولی در کل او چند روز قبل با قطعیت یافتن تغییرش از میراث فرهنگی خوزستان، یادداشت خداحافظی خود را منتشر کرد و اینگونه بود که راه برای گزینه هایی که در تلاش برای به دست آوردن مدیرکل میراث فرهنگی کوشش می کردند، هموار شد.

در این مدت چند گزینه از سوی طیف های مختلف استان خوزستان به عنوان گزینه مطرح شدند و رایزنی های بی شماری نیز صورت گرفت ولی در نهایت، حکم سرپرستی اداره کل میراث فرهنگی خوزستان به نام علیرضا ایزدی صادر شد. در سوابق او، تصدی فرمانداری شهرستان‌های کنگاور و سنقر و مدیرکلی میراث فرهنگی همدان دیده می‌شود.

منبع: مهر