کد خبر: ۳۹۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ 19 February 2018

گرد و غبار عراقی تا اواخر امروز در خوزستان می‌ماند

مدیرکل هواشناسی خوزستان از ادامه وضعیت گرد و غبار تا اواخر وقت امروز خبر داد.


کوروش بهادری با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار که از روز گذشته پیش‌بینی شده بود، اظهار کرد: در حال حاضر این پدیده در مناطقی از جمله امیدیه، شادگان و شوش از شدت بالایی برخوردار است به طوری که آسمان در این شهرها دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه منشاء گرد و غبار امروز کانون‌های گرد و غبار در کشور عراق است و این وضعیت تا اواخر امروز در خوزستان ادامه دارد، افزود: زمانی که این پدیده فرونشست می‌کند، احتمال کاهش دید افقی بیشتر می‌شود. اکنون دید افقی در اهواز به 1700 متر، در شوشتر 1500 متر، در آبادان 800 متر، و در ماهشهر به 4 کیلومتر کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به بارش باران در شب گذشته گفت: میزان بارش تا صبح امروز در اهواز 2.4 میلی‌متر، امیدیه 6.3 میلی‌متر، ایذه 32 میلی‌متر، بستان 1.2 میلی‌متر، بهبهان 8.2 میلی‌متر، اندیمشک 5.8 میلی‌متر، دزفول 9.8 میلی‌متر، دهدز 10 میلی‌متر، رامهرمز 14 میلی‌متر، شوشتر 9 میلی‌متر، مسجدسلیمان 29 میلی‌متر، تاراز 63 میلی‌متری، باغملک 43 میلی‌متر، آغاجاری و گتوند 9 میلی‌متر، هندیجان 7 میلی‌متر و در لالی 20 میلی‌متر گزارش شده است.

بهادری گفت: بارندگی در مناطق شمالی خوزستان تا اواخر امروز ادامه دارد و ممکن است در بعدازظهر شاهد بارش خفیفی در اهواز نیز باشیم. همچنین مدل‌ها نشان می‌دهد که یک سامانه بارشی از اواخر وقت چهارشنبه هفته جاری وارد خوزستان می‌شود و تا دوشنبه هفته آینده فعالیت خواهد داشت که پیش‌بینی می‌شود این سامانه بارش‌های خوبی در مناطق جنوبی داشته باشد.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته آغاجاری با 28 درجه سانتی‌گراد و تاراز با یک درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 12 تا 24 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

منبع: ایسنا