کد خبر: ۳۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ 19 February 2018

افتخار آفرینی خبرنگاران خوزستانی در جشنواره رسانه ای

سه تن از خبرنگاران. خوزستانی در جشنواره رسانه ای سوگواره اربعین که امروز در ایلام برگزار شد حایز مقام شدند.
به گزارش نبض شهر، خانم فاطمه طاهری از خبرگزاری مهر  مقام دوم بخش خبر  ، شهرزاد امیری از پایگاه خبری نبض شهر و کوتر کریمی از خبرگزاری مهر هم  به ترتیب مقام های دوم و سوم بخش گزارش این جشنواره را  به خود اختصاص دادند. 

رئیس خانه مطبوعات ایلام در این  جشنواره رسانه ای که در سالن اجتماعات هتل زاگرس ایلام  برگزار شد  اُظهار کرد :
 ایلام به دلیل نزدیکی با کشور عراق، نقطه حرکت بسیاری از مردم ایران برای زیارت امام حسین علیه السلام‌ است  و البته مرزهای خوزستان و کرمانشاه نیز این میزبانی را برعهده دارند. 

کرمی گفت‌ :  این جشنواره قدم اول است  تا ماندگاری این حرکت عظیم فرهنگی مذهبی را بیشتر کنیم.

وی ضمن تقدیر از فعالیت های صدا و سیما و. دیگر. رسانه ها  در این جشنواره تصریح کرد :
پیشینه این سوگواره را در جشنواره فرامرزی خبرگزار ی ها و. مطبوعات که اولین بار در کشور با محوریت ایلام سال گذشته  برگزار شده بود  داشتیم.و امیدواریم باز هم به همین ترتیب جلو برویم.

آین مقام مسول بیان کرد : با وجود عمر 25 ساله مطبوعات در ایلام، اما این برنامه  را با جسارت برگزار کردیم چون ظرفیت رسانه ما خیلی زیاد است و نیروهای روشنفکری هم داریم که در راستای استقلال و عزت این کشور تلاش بسیاری دارند و در عین حال برای توسعه همه جانبه استان نقش آفرینی کرده اند. 

کرمی، با تقدیر از حمایت های استانداری و اداره کل فرهنگ. و ارشاد اسلامی ایلام.گفت: شاید نیروی غیربومی به عنوان استاندار شناخت چندانی از استان نداشته باشد ولی همه تلاش می کنیم تا مسیر توسعه را مشخص و همچنین راه برون رفت از مشکلات را ارايه دهیم.

وی افزود :اعتلاي فرهنگ اربعین یکی از اهداف این جشنواره است و به دنبال استقرار دبیرخانه اربعین هستیم تا در سایه سار اربعین از این فرهنگ معنوی بیشتر بهره مند شویم.

مدیر کل صدا و سیمای ایلام نیز  در این جشنواره که به همت خانه مطبوعات ایلام برگزار شد اظهار کرد : این جشنواره اهمیت زیادی دارد و تعجب آور بود که تولید ادبیات درحوطه اربعین بسیار کم بود اما برگزاری آین جشنواره به تولید ادبیات، محتوا و پشتیبانی در فرهنگ اربعین کمک می کند. 
وی با اشاره به اینکه رویداد تاریخی اربعین یک ابر رویداد است اظهار کرد : در حوزه اربعین،‌کتاب، یادداشت و مقاله یادداشت نداشتیم. 
این مقام مسول گفت :کار تحلیلی، ادبی و محتواسازی در اربعین انجام نشده و با چند نوع رسانه نسبت به رویداد اربعین مواجه هستیم که برخی رسانه های مکتوب، تله دیداری و فضای مجازی این رویداد را بایکوت کرده اند.
وی افزود : رویداد اربعین از   سوی شبکه هایBBCو CNN و شبکه های سراسر ی بایکوت و حتی د ر سطح خبر هم انجام نمی دهند. مشخصا این تصمیم از  مغز متفکر هدایت کننده این رسانه ها نشات می گیرد. 
مدیرکل صدا و سیمای ایلام خاطر نشان کرد :برخی کشورهای حوزه خلیج فارس، اختلاف شیعه وسنی، کم شدن حاکمیت ملی عراق بر مرزها را بزرگنمایی کرده وبرعکس  بحت حضور میلیونی مردم از کشورها و قومیت های مختلف را کمرنگ جلوه داده اند. 
وی گفت: یک سری رسانه ها که متعلق به جبهه انقلاب و مقاومت بودند شروع به پوشش  خبری این ابر رویداد تاریخی کردند که یاید اینجا بیشتر تامل کرد که رسانه های اسلام ناب هستیم وواقعا ضعف داریم.
وی اضافه کرد :طول عمر خبر 12تا24ساعت است که مانند عمر روزنامه است اما وقتی کتاب یا مقاله ای نوشتیم میزان تاثیر گذاری بیشتر می شود.
مدیر کل فرهنگ. و ارشاد اسلامی ا یلام نیز در این مراسم گفت :اربعین یک  پدیده بین المللی است که  تنها متعلق به استان آیلام نیست.
خودإموز اظهار کرد :اربعین اعتباری معنوی برای ایلام دارد و جزو ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی محسوب می شود که باید قدردان آنها باشیم چرا. که مایه افتخار هستند. 
وی اظهار امیدواری کرد که این برنامه  در سال‌های آتی هم بهتر وبا شکوه تر برگزار شود تا صدای اربعین به گوش جهانیان برسد.