کد خبر: ۳۹۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۷ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ 19 February 2018
از سوی وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت؛

تشریح آخرین وضعیت کشف لاشه هواپیمای آسمان در ارتفاعات دنا

وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات جست وجو در سه نقطه در ارتفاعات دنا توسط پروازهای هلی کوپترها و عکس برداری از مناطق در حال انجام است.


عباس آخوندی درباره آخرین وضعیت جست‌وجو برای کشف لاشه هواپیمای ATR آسمان در ارتفاعات دنا اظهار داشت: در حال حاضر تمام نیروهای امداد و نجات در نهادهای امدادی مانند هلال احمر در حال انجام عملیات جست‌وجو هستند و براساس احتمالات کل منطقه به سه قسمت تقسیم شده است و احتمال می‌دهیم هواپیما در این سه نقطه سقوط کرده باشد.

وی ادامه داد: بنابراین پرواز هلی‌کوپترها در این سه نقطه متمرکز شده است و در ارتفاعات 10 هزار پا، در حال بررسی دقیق مسیر هستند.

آخوندی با بیان اینکه تمام شیارها در حال بررسی است، گفت: حتی مسیرهای آلترناتیو که پیش‌بینی می‌کنیم احتمالا هواپیما از آن مسیر عبور کرده باشد را در حال بررسی هستیم و از تمام مناطق عکسبرداری شده است اما فعلا این بررسی‌ها و شواهد چیزی را نشان نداده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در کنار پروازهای هوایی، امدادهای زمینی هم در حال انجام است و از تمام کوهنوردان متخصص و ماهر که سابقه صعود به قله‌های مرتفع را داشتند دعوت به عمل آمده که برای کشف لاشه هواپیما کمک کنند. خوشبختانه کوهنوردان از این موضوع استقبال کردند.

آخوندی افزود: همچنین گروه‌های هلال احمر و گروه‌های محلی بسیج هستند که از راه زمینی بتوانند مسیر را بررسی کنند.

وی با اشاره به استفاده از سیستم‌های ماهواره‌ای برای پیدا کردن لاشه هواپیما گفت: برای پیدا کردن لاشه هواپیما از سیستم‌های ماهواره‌ای هم استفاده می‌شود اما عکسبرداری‌های انجام شده بسیار دقیق است و از هر منطقه صدها عکس گرفته شده است که می‌توان براساس آنها بررسی‌های دقیق‌تری انجام داد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بنده با هلی‌کوپتر خود همچنان در حال بازدیدهای شخصی از منطقه هستم و بررسی‌ها برای پیدا کردن لاشه هواپیما ادامه دارد.

منبع: ایلنا