کد خبر: ۳۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۸ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ 03 March 2018
معاون گردشگری خوزستان تأکید کرد:
معاون گردشگری خوزستان با بیان اینکه استان خوزستان قابلیت مطرح شدن بیشتر در حوزه گردشگری را داراست، گفت: این امر مستلزم آن است که تشکل‎ های صنفی گردشگری‎ به صورت مستقیم با گردشگران در ارتباط باشند.


محمد علی خلیلی در نشست هم‎اندیشی اداره ‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اعضاء تشکل ‎های گردشگری استان که ظهر امروز (شنبه 12 اسفندماه 96) در سالن کنفرانس هتل پارس اهواز برگزار شد، با اشاره به این‎که هیج مقصد گردشگری در دنیا رونق پیدا نخواهد کرد؛ مگر آنکه همه عوامل جامعه میزبان با تعامل و هم‎پوشانی، بتوانند ارائه خوب و مثبتی از ظرفیت ‎های گردشگری داشته باشند، افزود: جامعه میزبان شامل بخش دولتی، بخش خصوصی، بخش عمومی و بخش مردمی است.

او با بیان اینکه وظیفه اصلی بخش دولتی، سیاست ‎گذاری، برنامه‎ریزی، سازماندهی و نظارت بر اوضاع صنعت گردشگری است، گفت: باتوجه به ماهیت چند وجهی صنعت گردشگری، وقتی نام بخش دولتی به میان می‎آید، منظور تنها اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیست؛ چرا که گردشگری با محیط‎ های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، تکنولوژیکی و زیست ‎محیطی در ارتباط است و تمام دستگاه ‎هایی که در این حوزه‎ها فعالیت می‎کنند، به نوعی بر صنعت گردشگری تأثیرگذار هستند.

معاون گردشگری خوزستان اضافه کرد: چنانچه بخش دولتی وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد، زمینه و بستر برای فعالیت بهتر و مؤثرتر حوزه تصدی‎گری در بخش گردشگری فرآهم می‎آید.

او تصریح کرد: با درایت مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان و باتوجه به این‎که ما در استان دارای شهر های برخوردار خوبی همانند دزفول، شوش، شوشتر، اهواز و ماهشهر در زمینه ظرفیت‎ های گردشگری شهری هستیم، چنانچه بتوانیم توانمندی‎ها و امکانات شهرداری‎ها را به این حوزه معطوف کنیم، بخش‎ های عمومی خواهند توانست خدمات مطلوبی را به خصوص در ایام نوروز به گردشگران ارائه دهند.

خلیلی بخش‌ های مردمی را شامل یک سری انجمن‌ها، سمن‌ها و تولیدکنندگان کالا و خدمات که به صورت حرفه‎ای فعالیت می‎کنند، عنوان کرد و افزود: باید جامعه میزبان نگاه واحدی به حوزه صنعت گردشگری در قالب هم‎پوشانی، تعامل، همفکری و همراهی داشته باشد تا آن جامعه را به عنوان یک مقصد گردشگری رونق دهد.

وی خاطر نشان کرد: استان خوزستان باتوجه به ظرفیت ‎های بی‎بدیلی که در زمینه آثار تاریخی، فرهنگی، طبیعی و تنوع اقوام دارد می‎تواند بیش از این‎ها در حوزه گردشگری مطرح شود، تا از قافله برخی استان‎ها عقب نماند و این مستلزم آن است که تشکل ‎های صنفی گردشگری‎ که به صورت مستقیم با گردشگران در ارتباط هستند، بستر و امکانات را فرآهم آورند.

معاون گردشگری خوزستان با تأکید بر استفاده از فرصت نوروز برای معرفی بهتر خوزستان به گردشگران نوروزی در راستای رونق صنعت گردشگری در استان، گفت: باتوجه به موقعیت جغرافیایی استان خوزستان در جنوب غربی کشور، استان در ایام نوروز بیشترین حجم تردد سفر های داخلی را دارا است و براساس ارزیابی ‎های سال‎ های گذشته میانگین اقامت هر گردشگر نوروزی بین 5/2 تا 3 شبانه‌روز است که این فرصت مناسبی است تا فعالان حوزه گردشگری استان بتوانند در کنار یکدیگر و با ارائه خدمات مطلو‎ب به مسافران و گردشگران، به نوعی آن‎ها را به عنوان یک پیک در نظر بگیرند تا با جلب رضایت نسبی آن‎ها  موجبات سفر دوباره آن‎ها را در نیم‎سال دوم فرآهم آورند.

منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر: